چگونه انگشتر را کوچک کنیم ؟

چگونه انگشتر را کوچک کنیم ؟

چگونه انگشتر را کوچیک کنیم ؟ آیا میتوان سایز انگشتر را پس از خرید و انتخاب کوچک کرد ؟ از چه طریقی میتوانیم انگشتر را هم اندازه ی انگشت خود کنیم ؟ در ادامه ی این مطلب به پاسخ این سوالات میپردازیم ، با ما همراه باشید .

بین خرید های زیورآلات ، خرید انگشتر و النگو بیش ترین دقت را نیاز دارد چرا که دارای سایز می باشد البته که تغییر سایز انگشتر را با روش های مختلفی کوچک می کنند از طرفی با چاق و لاغر شدن وزنتان ، سایز  انگشتانتان نیز تغییر می کند پس حتی اگر دقت زیادی در خرید انجام دهید احتمالا بعدا نیاز به تغییر سایز انگشتر خواهید داشت .

زیورآلات با جنس فلز های چکش خوار تغییر سایز راحت تری دارند و با برش و لحیم کاری تغییر سایز دلخواهتان بر روی آن ها انجام خواهد شد ، اما برای کوچک کردن انگشتر استیل نمی توان با لحیم کاری آن را کوچک کرد پس در خرید انگشتر استیل دقت کنید .

چگونه انگشتر را کوچک کنیم ؟

چگونه انگشتر را کوچک کنیم ؟

 

حین خرید انگشتر به چه نکاتی دقت کنیم :

حین خرید انگشتر بهتر است به نکاتی که در ادامه اشاره می کنیم دقت کنید :

1- بهتر است انگشتری که خریداری می کنید مطابق سلیقه تان باشد چرا که بعد از تغییر سایز انگشتر  (به روش برش انگشتر) فروش آن سخت تر می شود و افت قیمت زیادی را تجربه می کند .

2- در انتخاب سایز انگشتر بهتر است کمی بزرگتر از سایز انگشت خود را انتخاب کنید چرا که بعدا می توانید انگشتر را با روش های مختلف و بدون افت ارزش آن کوچک کنید اما برزگ کردن انگشتر همواره با افت ارزش همراه خواهد بود

3- زمانی که انگشتری را خریداری می کنید دقت داشته باشید که از لحاظ اندازه بسیار کوچک و تنگ نباشد که انگشتتان را اذیت کند ، چون اگر سایز انگشتر به انگشت بزرگ باشد می توان آن را کوچک کرد اما اگر از همان ابتدا کوچک باشد نمیتوان تغییری در اندازه ی آن ایجاد کرد .

4- تغییرات دمای بدن و بارداری در خانم ها دو عامل مهم برای تغییر اندازه ی انگشت است که ممکن است پس از گذشت مدتی به سایز اولیه ی خود بازگردد . پس باید دقت کافی را هنگام خرید انگشتر زنانه داشته باشید .

5- بسیاری از افراد به صورت حضوری خریدشان را انجام می دهند و همان جا می توانند سایز انگشترشان را کوچک کنند . اما عده ی دیگری از افراد هستند که به صورت آنلاین خرید انگشتر را انجام می دهند و بعد از اینکه محصول به دستشان رسید متوجه بزرگی انگشتر خود می شوند ، بهتر است بدانید که در این مواقع جای هیچ نگرانی نیست و شما به راحتی می توانید به کمک طلا فروشان انگشتر خود را کوچک تر کنید تا هم سایز با انگشت دستتان شود .

 

مطالب پیشنهادی :‌ نحوه اندازه گیری سایز انگشتر

 

چگونه انگشتر را کوچک کنیم ؟

حال نوبت پاسخ به سوال چگونه انگشتر را کوچک کنیم رسیده است . از آنجایی که تغییر در اندازه ی انگشتر ، بر استحکام آن هم موثر است توصیه می شود از روش های دیگر که برایتان توضیح داده خواهد شد اقدام به کوچک کردن آن کنید .

هم چنین ، سعی کنید از روش تغییر سایز انگشتر با انبر بپرهیزید ، چرا که آسیب بسیاری به انگشتر وارد می کند و ارزش اولیه ی خود را از دست می دهد .

1- روش دانه ی تغییر دهنده ی انگشتر

یکی از آن روش ها ، روش دانه ی تغییر دهنده ی سایز انگشتر است ، سوال پیش می اید که اصلا یعنی چه ؟ و به چه صورت است ؟  در این روش که توسط طلاسازان صورت می گیرد ، قسمت پشت بدنه ی انگشتر ،  2 عدد دانه ی فلز از طلا یا جنس های دیگر جوش داده می شود تا انگشتر دیگر در انگشت نچرخد و بسیار روش قابل صرفه ایست .

هر چند که امکان دارد عده ای بعد از انداختن انگشتر در دست ، راحت نباشند و اذیت شوند ، بخاطر همین پیشنهاد می شود هنگام کوچک کردن انگشتر از فروشنده بخواهید که نمونه ای از آن را به شما نشان دهد .

چگونه انگشتر را کوچک کنیم - با استفاده از دانه طلا

چگونه انگشتر را کوچک کنیم – با استفاده از دانه طلا

 

2- روش چسب انگشتر

می توانید از طلاساز بخواهید برای کوچک کردن سایز انگشترتان از چسب استفاده کند . هرچند خودتان هم می توانید از این طریق انگشتر خود را کوچک کنید که مراحلش را برایتان بیان میکنیم .

  1. قبل از شروع کار بهتر است انگشتر را به خوبی بشویید
  2. بهترین چسب برای این کار استفاده از چسب دو مرحله ای یا به زبان ساده تر از چسب 3-2-1 استفاده نمایید . چسب دو مرحله ای یکی از مناسب ترین و با کیفیت ترین چسب هایی است که برای کوچک کردن سایز انگشتر استفاده می شود .
  3. در مرحله بعدی به آن اندازه که میدانید مناسب انگشتتان است مقداری چسب بر روی رکاب انگشتر بزنید و اسپری کنید و سپس منتظر بمانید تا کامل خشک شود .
  4. بعد از خشک شدن ، انگشتر را در انگشت خود بیندازید و امتحانش کنید .
  5. اگر قالب انگشتتان بود نیازی به چسب دوباره نیست ، اما اگر کمی هم بزرگ بود بهتر است مجددا چسب بریزید و اسپری کنید .
چگونه انگشتر را کوچک کنیم - با استفاده از چسب

چگونه انگشتر را کوچک کنیم – با استفاده از چسب

 

از جمله مواردی که باید حین چسب زدن مراقب باشید این است که اگر چسب از رکاب انگشتر به سمت پایین ریخته شد با دستمال مرطوب آن را پاک نمایید ، و دقت داشته باشید که حداقل 30 دقیقه برای خشک شدن چسب زمان لازم است .

این چسب نسبت به تغییر دما حساس است و توصیه میشود همزمان در معرض دمای سرد و گرم مخصوصا آب قرار نگیرد .

ممکن است برایتان سوال واقع شود که آیا چسب دو مرحله ای باعث خراب شدن طلا می شود ؟
پاسخ خیر است . چرا که این چسب هیچ گونه آسیبی به انگشتر وارد نمی کند و بهترین پیشنهاد برای شما همین چسب است . پس با اطمینان خاطر از آن برای کوچک کردن سایز انگشتر خود استفاده نمایید.

 

3- ترفند حلقه ی داخلی

روش حلقه ی داخلی یکی از ساده ترین روش ها برای کوچک کردن حداقل یک سایز از سایز انگشتر است که به شکل نعل اسب بوده و یک نوع حالت فنری دارد تا برای استفاده و هنگام ورود به انگشت برای استفاده کننده آن آسان باشد .

چگونه انگشتر را کوچک کنیم - با استفاده از حلقه داخلی

چگونه انگشتر را کوچک کنیم – با استفاده از حلقه داخلی

 

 4- روش سیلیکون

یکی دیگر از روش های خانگی برای تنگ کردن انگشتر استفاده از سیلیکون است . به کمک خلال دندان یا چوب کبریت میتوانید مقداری از سیلیکون را بر روی رکاب انگشتر پخش کنید تا آن اندازه ای که نیاز است کوچک شود . سپس طی گذشت 24 ساعت که مطمئن شدید کامل خشک شد آن را با آب و صابون خوب بشویید و با دستمال خشک کنید .

 

5- ترفند انگشتر لولایی

در این روش طلاساز برای اذیت نشدن و احساس نکردن فشار جانبی یک جسم خارجی و اضافی هنگام استفاده انگشتر ، به خواست خود مشتری در قسمت پایین آن یک قفل و لولا قرار می دهد و این قفل به راحتی باز و بسته می شود و مدل پوشیدن انگشتر ثابت نبوده و به صورت قفلی است .

چگونه انگشتر را کوچک کنیم - با استفاده از لولا

چگونه انگشتر را کوچک کنیم – با استفاده از لولا

 

شما با کدام یک از روش های بالا انگشتر خود را کوچک کرده اید ؟ در بخش نظرات تجربه خود را برای کاربران فروشگاه طلا و جواهر شکنج بنویسید .

پر فروش ترین محصولات شکنج

  • 1,206,950تومان

  • 388,850تومان

  • 535,300تومان

  • 494,900تومان

آخرین مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه