انواع قفل گوشواره زنانه + معرفی بهترین قفل گوشواره

انواع قفل گوشواره زنانه + معرفی بهترین قفل گوشواره

انواع قفل گوشواره شامل چند مدل است ؟ بهترین قفل گوشواره کدام نوع است ؟ خرید گوشواره از جمله مواردی است که بسیاری از مردم تمرکز بسیاری بر روی آن گذاشته و سعی میکنند جدا از سلیقه ی شخصی شان ، به نسبت راحتی گوش خود آن را انتخاب کنند .

همچنین علاوه بر مدل و زیبایی ظاهری گوشواره ، انواع قفل آن از جمله مسائلی است که بیشتر بر روی آن باید توجه کرد و چرا نوع قفل گوشواره در انتخاب مدل گوشواره تاثیر بسزایی داشته و جدا از مدل و طرح آن ، یکی از فاکتور های مهم به شمار می رود . به طور مثال قفل گوشواره خردسالان از نوع میخی و برای گوشواره مجلسی گوشواره فرنچ وایر مناسب است .  ادامه ی مطلب شما را با انواع قفل گوشواره آشنا خواهیم کرد و کاربرد هر کدام را تک تک خواهیم گفت .

انواع قفل گوشواره

گوشواره و قفل آن ، ازجمله موارد بسیار حائز اهمیتی است که هنگام خرید باید بیشتر به آن توجه شود چرا که عوارض خود را چه از لحاظ سلامت گوش و چه از لحاظ مالی بر جای میگذارد . قفل گوشواره از افتادن یا گم شدن گوشواره حفاظت می کند و ممکن است آسیبی به نرمه ی گوش وارد کند و منجر به عفونت یا خونریزی شود . همچنین قفل گوشواره  از انواع مختلفی برخوردار است که برخی از آن عبارتند از :

  • قفل گوشواره پیچی
  • قفل گوشواره میخی
  • قفل گوشواره  فرنچ وایر
  • قفل گوشواره کلیپسی
  • قفل گوشواره اهرمی
  • قفل گوشواره بخیه ای
  • قفل گوشواره حلقه ای
  • قفل گوشواره امگا
  • قفل گوشواره توپی
  • قفل گوشواره فشاری

در ادامه مطلب از فروشگاه طلا و جواهر هر یک از این انواع قفل گوشواره ها را به طور مختصر به شما توضیح میدیم  .

قفل گوشواره میخی

این مدل از گوشواره ها برای افرادی که تمایل دارند قفل گوشواره شان چندان ظاهر نشود بسیار مناسب است و امروزه اکثرا از این نوع گوشواره ها خریداری می کنند .

قفل گوشواره میخی توسط پشتی که به خود گوشواره در پشت گوش قرار می گیرد متصل می شود و آن را در گوش ثابت نگه می دارد . در اصل نیاز مند به یک پشتیبان است و بر اساس نامش ، فرم این گوشواره ها در طرح میخ بوده و وقتی وارد گوش می شود ، قفل آن از پشت توسط پشتی پروانه ای به گوشواره وصل می شود و آن را محکم نگه می دارد .

گوشواره میخی

انواع قفل گوشواره – گوشواره میخی

 

قفل گوشواره پیچی

نوع قفل گوشواره های پیچی کاملا مشابه گوشواره های میخی است فقط با این تفاوت که از پشت به شکل پیچ به گوشواره متصل می شود و اصلا افتادن یا گم شدن گوشواره را تهدید نمی کند . در واقع قفل گوشواره پیچی نوع تکامل یافته قفل میخی می باشد و ایرادات مانند شل شدن و افتادن آن را ندارد .

این پیچ ها یا قفل هایی که به گوشواره وصل می شوند کلاچ نیز نامیده می شوند و از امنیت بیشتر و قابل توجهی برخوردار هستند . همچنین غالبا این نوع گوشواره ها ، گران قیمت و از جنس طلا در طرح های مختلف می باشند هرچند که از فلزات دیگر با کمترین قیمت نیز در بازار به فروش می رسد .

قفل گوشواره پیچی و میخی با اختلاف بهترین نوع قفل گوشواره بین زنان بوده و دارای محبوبیت بالایی هستند  امنیت بالا ، سادگی در عین حال شیک ، دارای سنگ های قیمتی ، و … از دلایل انتخاب این نوع قفل گوشواره است .

گوشواره پیچی

گوشواره پیچی

 

قفل گوشواره فرنچ وایر

نام دیگر این نوع قفل گوشواره ، قلابی ، آفریقایی و یا فرنچ وایر است که در شکلی همانند قلاب ماهی بوده و بلند هستند . هرچند که مزیت بلند بلند قفل قلابی در این است که خطر گم شدن یا افتادن گوشواره از گوش را کم می کند و دیگر به بودن پشتیبان نیازی ندارد و به راحتی وارد گوش می شود و خارج شدن آن هم بسیار آسان است .

مدل اصلی این گوشواره ها بلند و آویزان بودن آن است و مورد پسند افرادی است که آویزان بودن گوشواره را می پسندند .

گوشواره فرنچ وایر

گوشواره فرنچ وایر

 

قفل گوشواره کلیپسی

قفل گوشواره های کلیپسی ، به نحوی طراحی شده که افرادی که ترس از سوراخ کردن گوش خود داشته و یا پیرسینگ نمی زنند مناسب است چرا که این نوع گوشواره ها دارای یک بست هستند که روی یک لولای ظریف قرار گرفته اند و بر لاله ی گوش متصل می شوند . همچنین می توان از چند گوشواره ی کلیپسی همزمان استفاده کرد . که همانگونه که در محتوای گوشواره پیبرسینگ گفتیم نام این گوشواره پیرسینگ فِیک نیز گفته می شود .

گوشواره کلیپسی

گوشواره کلیپسی

 

قفل گوشواره اهرمی

نام دیگر گوشواره اهرمی ، فرنچ بک می باشد که یکی از معروف ترین قفل گوشواره ها در اروپا نیز شناخته شده است و بر روی جواهرات گران قیمت طراحی می شود و  قفل آن کاملا مشابه قفل گوشواره های فرنچ وایر یا همان قلابی است که فقط یک اهرم به آن اضافه شده تا محکم تر شود و با اطمینان بیشتر روی گوش قرار بگیرد .

این گوشواره نیز به دلیل بلندی و آویزان بودنش و همچنین اهرمی که پشت آن متصل است ، خطر احتمال افتادن آن را کم می کند .

گوشواره اهرمی

گوشواره اهرمی

 

قفل گوشواره بخیه ای

این مدل گوشواره ها پشتیبانی نداشته و نیازی هم به بودن آن ندارند ، چرا که در صورت وجود چند سوراخ در گوش ، توسط بدنه ی خود گوشواره از این سوراخ ها رد شده و هیچ گاه از گوش نمی افتند .  . البته این مدل محبوبیت کمتری نسبت به دیگر مدل ها دارد اما با توجه به مدل خاصی که دارد جالب است بدانید امروزه این میان دختران بیشتر از زنان مورد استفاده و حمایت قرار می گیرد .

گوشواره بخیه ای

گوشواره بخیه ای

 

قفل گوشواره حلقه ای

گوشواره ی حلقه ای یا فرانسوی از دسته گوشواره هایی است که بسیار ساده و حلقه ای شکل بوده و دارای قفلی است که به راحتی بسته می شود و بسیار هم میان بانوان خواهان دارد و یکی از رایج ترین گوشواره ها می باشد و در هر زمان  مکانی قابل استفاده است  .

گوشواره حلقه ای

گوشواره حلقه ای

 

قفل گوشواره امگا

یکی دیگر از انواع قفل گوشواره  گوشواره امگا هستش که نام دیگر این گوشواره ، یورو وایر است که تقریبا با گوشواره های میخی از لحاظ ظاهری و روی قفل آن شباهت دارد ، اما تفاوتش با گوشواره ی میخی در پشت قفل آن است قفل این نوع گشواره در مدل حروف یونانی به صورت Ω می باشد و اکثرا برای گوشواره هایی به کار برده می شود که نسبت به وزنشان سنگین تر بوده و احتمال افتادن گشواره از گوش را کم تر می کند .

گوشواره امگا

انواع قفل گوشواره – گوشواره امگا

 

قفل گوشواره فشاری

گوشواره فشاری با نام دیگرش که قفل ضربه ای می باشد ، به نسبت قفل های دیگر جزو پر طرفدار ترین ها به شمار می آید . به این دلیل که ماندگاری اش در گوش و احتمال افتادن یا گم شدن را کاملا کاهش می دهد و به راحتی باز و بسته می شود . روش بستن قفل این گوشواره به صورتی است که دارای یک لولایی است که در سبک گوشواره های حلقه ای کار برده می شود . این حلقه از پشت منحی شکل بوده و توسط یک چفت صاف به هم متصل شده و مستحکم می شود .

گوشواره فشاری

انواع قفل گوشواره – گوشواره فشاری

 

قفل گوشواره توپی

این نوع از گوشواره ها که بسیار مدرن تر و شیک تر از سایر قفل ها به نظر می رسد ، همانند توپی است که از پشت داخل پیچ گوشواره قرار گرفته و کیپ می شود و منجر می شود تا گوشواره در جایش ثابت بماند . این مدل قفل گوشواره بسیار شیک و مدرن بوده و طرفدار خود را دارد .

گوشواره توپی

انواع قفل گوشواره – گوشواره توپی

در این مطلب سعی کردیم از بین انواع قفل گوشواره بهترین و پرکاربردترین قفل گوشواره ها رو معرفی بکنیم اگر نوع خاصی از قفل گوشواره که زیاد استفاده میشه و ما در این مطلب به اون نپرداخیتم رو میتونید در بخش نظرات اضافه کنید .

 

فروشگاه طلا و جواهر شکنج

اگر شما دنبال خرید گوشواره یا سایر محصولات طلا و جواهری هستید می توانید به فروشگاه طلا و جواهر شکنج مراجعه بکنید . حتی اگر نیاز به سفارش اختصاصی طلا و جواهر داشتید می توانید به بخش سفارش طلا و جواهر مراجعه کنید و طرح مد نظرتان را سفارش دهید .

 

از بین انواع قفل گوشواره کدام نوع بهترین مدل است ؟ در قسمت دیدگاه ها نظرات خودتان را بنویسید.

پر فروش ترین محصولات شکنج

  • 1,206,950تومان

  • 388,850تومان

  • 535,300تومان

  • 494,900تومان

آخرین مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه