انگشتر حضرت سلیمان (ع) چیست و الان کجاست ؟

انگشتر حضرت سلیمان (ع) چیست و الان کجاست ؟

انگشتر حضرت سلیمان چیست ؟ آیا این انگشتر از زمان حضرت سلیمان به جای مانده است ؟ انگشتر حضرت سلیمان اکنون کجاست ؟ متن دعای انگشتر حضرت سلیمان چیست ؟ برای پاسخ به این گونه سوالات ، مطالب زیر را با دقت مطالعه کنید .

انگشتر حضرت سلیمان ( ع ) چیست ؟

انگشتر حضرت سلیمان ( ع ) که از زمان نبوت پدرش ، حضرت داوود ( ع ) به جای مانده ، تا به امروزه طبق روایات ، نسل به نسل در دست پیامبران خدا قرار گرفته است و در آخر به امام زمان ( ع ) تعلق گرفته است . این انگشتر میراث پیامبران بوده و به نشانه ی قدرت و نبوت است .

انگشتر حضرت سلیمان ( ع ) کجاست ؟

این انگشتر همان گونه که در مقدمه ی مطالب مطالعه کردید ، انگشتری است بسیار با ارزش و مقدس بوده و نشان از عظمت و قدرت داشته و نسل به نسل میان پیامبران و امامان معصوم منتقل شده تا کنون که طبق روایات ، در دست امام عصر ( عج ) می باشد ، البته برخی معتقدند که این گونه نبوده و انگشتر در جایی پنهان شده است که دست هیچ کس به آن نمی رسد .

انگشتر حضرت سلیمان کجاست ؟

انگشتر حضرت سلیمان کجاست ؟

همچنین در روایات آمده است که حضرت صاحب الزمان ، در زمان ظهورش با این انگشتر ، بر بینی بی دین و بی ایمانان مهر خواهد زد و کافران را از مومنان جدا خواهد کرد . در واقع سنگ این انگشتر به نام اعظم الله حک شده و در آن زمان ، حضرت سلیمان ( ع ) از آن به عنوان مهر نیز استفاده می نمودند و گفته شده که به موجب آن انگشتر ، حضرت سلیمان قدرت و تسلط بر انس و جن داشته و با حیوانات حرف می زد . در احادیث نیز ، امامان معصوم روایاتی نیز در باره ی این انگشتر ذکر نموده اند که در ادامه ی مطلب برایتان باز گو می کنیم .

ویژگی های انگشتر حضرت سلیمان ( ع )

از ویژگی های این انگشتر ، قدرت ماورایی آن است که به تسلط داشتن بر جن و انس و شیاطین و قدرت حرف زدن با حیوانات را می توان از جمله ی این ویژگی ها دانست که حضرت سلیمان به اذن پروردگار ، تسلط و قدرت لازم را در این موارد داشت .

انگشتر حضرت سلیمان

انگشتر حضرت سلیمان

همچنین یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی که این انگشتر دارد ، داشتن طلسم است که بسیار قوی می باشد . علاوه بر این موارد ، از ویژگی های ظاهری این انگشتر نیز می توان به سنگ آن اشاره کرد که از جنس یاقوت بوده که طبق روایات ، از اسمان نازل شده است و هشت گوشه دارد و به شکل ستاره است .

مطالعه بیشتر : بهترین انگشتر برای رزق و روزی

 

انگشتر حضرت سلیمان ( ع ) در احادیث و روایات

در برخی از سوره های مبارک قران کریم ، اشاره ای به انگشتر حضرت سلیمان شده است که اگر تمایل داشتید می توانید آن را مطالعه کنید . این سوره های مبارک عبارتند از : سبا ، نمل و انبیا

از امام رضا ( علیهم السلام ) ذکر شده است که : انگشتر حضرت سلیمان ، نقشی ب نگین داشته که این چنین بوده است : سبحان من ألجَم الجن بِکَلماته .

نام این انگشتر در قران کریم هفده بار ذکر شده و امامان معصوم نیز در این باره احادیثی ذکر کرده اند .

 

انگشتر حضرتسلیمان شش پر

انگشتر حضرت سلیمان شش پر

 

همچنین از امام صادق ( ع ) نقل شده است که حضرت در این باره فرمودند : پروردگار ، قدرتی عظیم در انگشتر حضرت سلیمان عطا کرد که هرگاه ایشان انگشتر را در دست می کردند ، همه ی حیوانات و جن و انس و شیاطین تحت فرمان ایشان می بودند .

علاوه بر این ها ، شاعران دوران باستان ، در شعر های خود ، از داستان حضرت سلیمان و انگشتر وی نیز استفاده می کردند که کتاب ” نفس و عشق ” یکی از انان است که درباره ی داستان دیو و سلیمان گفته شده است .

 

مطالعه بیشتر : انگشتر حرز چیست

 

متن دعای انگشتر حضرت سلیمان ( ع )

متن دعای انگشتر حضرت سلیمان زیاد است ولی در اینجا بعضی از آن هار را برای شما بزگو کرده ایم :

  • در روایتی از ابن عساکر  آمده است که روی انگشتر «لا اله الا الله وحده لاشریک له محمد رسول الله» نوشته شده است .
  • امام رضا (ع) فرمودند که روی این انگشتر متنی چنین نوشته شده است: « منزه است خدایی که جنیان را با کلمات خود لجام کرد.»
  • هم‌چنین در روایتی دیگر از کتاب ینابیع الموده ذکر شده که روی آن انگشتر نام اعظم و ترکیبی از حروف مقطعه قرآن و اسماء الهی نوشته شده است.

 

فروشگاه طلا و جواهر شکنج

بعضی از افراد علاقه به خرید انگشتر حضرت سلیمان دارند اگر شما هم علاقه مند به خرید این نوع انگشتر هستید و یا یک طرح خاص و شیکی از طلا و جواهرات مد نظرتان هست می توانید به قسمت سفارش اختصاصی طلا و جواهر شکنج مراجعه کنید و طرح مورد نظرتان را بارگزاری کنید و هنرمندان ما در مجموعه شکنج طرح را به همان شکل درست می کنند و برای شما ارسال می کنند .

 

به نظر شما آیا انگشتر حضرت سلیمان قدرت ماورایی دارد یا خیر ؟‌ نظرتان را در مورد این انگشتر در قسمت نظرات برای ما بنویسید .

پر فروش ترین محصولات شکنج

  • 1,919,000تومان

  • 388,850تومان

  • 611,050تومان

  • 494,900تومان

آخرین مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

2 دیدگاه

  1. 795060890b37e0fb1781547116fca21a?s=54&d=mm&r=g
    امیر 1403-01-09 در 12:14 ق.ظ - پاسخ

    تمام این آسمون ریسمون واسه این بود که انگشتر حلبی تون رو به خلق اله غالب کنین؟

  2. 4fa41070df980aab4710142445162236?s=54&d=mm&r=g
    ... 1402-11-15 در 11:14 ب.ظ - پاسخ

    یکی از مجموعه کتاب های بارتیموس اسمش انگشتر سلیمان هست ولی هنوز توی ایران منتشر نشده چون توی کتاب حضرت سلیمان آدم بدی بوده