گران ترین انگشتر فیروزه

گران ترین انگشتر فیروزه

گران ترین انگشتر فیروزه و تمامی جواهرات فیروزه در جهان از بهترین نوع سنگ های فیروزه و توسط ماهرترین جواهرسازان و گوهرتراشان تهیه می شود به طور کلی می توان گفت هر انگشتر فیروزه ای به قدری زیبا و منحصر بفرد ساخته شده است که چشم هر بیننده ای را مجذوب دیدنش می کند ولی در این میان ما امروز به معرفی چند نمونه از گرانترین انگشتر های فیروزه می پردازیم با ما تا پایان مطلب همراه باشید .

سنگ فیروزه

سنگ فیروزه با قرار گیری در معرض حرارت آب خود را از دست می دهد و به مرور زمان رنگش به سیاهی و کبودی می گراید. سنگ فیروزه اساسا دو نوع مشرقی و مغربی دارد که نوع مشرقی آن که فیروزه ی نیشابور است ، بسیار مرغوب تر هستند و در صورت استفاده مناسب هرگز رنگ خود را از دست نخواهد داد. اما نمونه مغربی آن که بیشتر از آمریکا استخراج می شود به مرور زمان به رنگ سبز در می آید .

سنگ فیروزه

سنگ فیروزه

ایرانیان باستان آن را پیروزه به معنای پیروزی می نامیدند و به گفته قدیمی تر ها با نگریستن در سنگ فیروزه ، احساس پیروزی در جنگجویان افزایش می یافته است . سپس به مرور زمان توسط اعراب این لغت معرب شده و به فیروزه تغییر شکل داده است .

در زبان انگلیسی این سنگ با نام سنگ ترکی خوانده میشود و از واژه فرانسوی pierre Turquise  برگرفته شده است حتی گفته می شود در گذشته همواره پیروزی در نبرد ها با کسی بوده که با خود سنگ فیروزه به همراه داشته است به همین دلیل نام این سنگ را پیروزه نام گذاری کرده اند .

چگونگی تشکیل فیروزه

رگه های فیروزه در سطحی با عمق کمتر از 20 متر تشکیل می شود. این سنگ در محیط های بایر ، خشک و عمدتا در رسوب های مس ( مناطقی که میزان مس موجود در آن بالا باشد ) ، یافت می شود .

کانی ها غنی از AI2 O3 و فسفر به صورت آپاتیت در درون سنگ های آذرین وجود دارد که طی فرآیند دگرگونی گرمایی از عمق زمین و با فشار از لابه لای شکست ها و منافذ بیرون آمده و به سطح رسیده اند ، با محلول های سطحی مس دار ترکیب شده و پس از طی مراحل لازم فیروزه را تشکیل می دهند .

چگونگی تشکیل فیروزه

چگونگی تشکیل فیروزه

 

با ورود دیگر کانی ها به ساختار مولکولی فیروزه در هنگام فرآیند تشکیل آن ، گوناگونی رنگ در این سنگ پدیدار می شود . عناصری چون آهن ، کلسیم ، منیزیم ، منگنز ، سیلیکون و روی با ملحق شدن به ساختار مولکولی آن بر روی رنگ و سختی اثر گذاشته و رنگ فیروزه را از آبی آسمانی تیره تا سبز تیره و یا طیف های بسیار مختلفی از این دو رنگ تغییر می دهند .

به طور کلی هر چه مس موجود در فیروزه بیشتر باشد ، رنگ آن آبی تر و وجود آهن ، کانی سبز تری را تشکیل می دهد . فیروزه خاص مناطقی با سنگ های آذرین نبوده و در صحرای سینا و استرالیا در میان صدف ها و ماسه سنگ ها نیز یافت شده است. گاهی نیز بر اثر تأثیر محلول های سطحی مس دار بر روی فسیل های استخوانی جانوران ، فیروزه به وجود می آید.

فیروزه های چینی ارگانیک می باشند و از بقایا و استخوان های ماموت ها به وجود آمده اند. به همین علت با اسید واکنش نشان می دهند. رنگ آن به علت تبلور فسفات ، آبی است و مشخصات آن با فیروزه های ایرانی ، مصری و امریکایی متفاوت می باشد.

نگین های فیروزه بر اساس رنگ و رگه آنها به انواع مختلف دسته بندی شده اند. به نوع صاف بدون رگه «عجمی» ، به فیروزه های رگه دار در اصطلاح «شجری یا رگدار» گفته می شود که قسمتی از سنگ مادر در داخل نگین فیروزه به شکل رگه قرار دارد.

فیروزه ای که سنگ آن در طبیعت با آب شسته شده و خاک آن از فیروزه جدا شده است به فیروزه «ریگی» معروف است که از انواع دیگر گرانتر می باشد. علاوه بر ایران و مصر ، کشورهای چین ، امریکا ، مکزیک ، فلسطین ، تبت ، افغانستان ، روسیه ، استرالیا ، شیلی و ترکمنستان نیز دارای منابع معدنی فیروزه می باشد.

 

مطالب مرتبط :‌  خواص انگشتر فیروزه چیست

 

گران ترین انگشتر فیروزه

انگشتر فیروزه آریزونا ایالات متحده آمریکا

این نوع انگشتر مردانه فیروزه از یک فیروزه ماتریس دار قرمز  و تیره با تراش های کابوشن که از معدن Cop Queen در بیسبی – آریزونا ایالات متحده آمریکا استخراج شده که توسط جان هارتمن کاملا حرفه ای جز به جز آن با دست ساخته شده . اینم به یاد داشته باشید که نحوه نگهداری انگشتر فیروزه هم مهم است .

در هر طرف انگشتر یک کابوشن بیضی شکل یاقوت برمه‌ای خون کبوتری (Pigeon Blood) قرار داده شده که هر یک از سنگ‌ های قیمتی موجود در این انگشتر مردانه دارای بهترین گرید است . در این انگشتر فیروزه یاقوت تقریباً یک اونس  طلای 14 عیار به کار رفته و به همین دلیل نسبتاً سنگین است . فیروزه بیسبی یکی از معروف‌ترین معادن فیروزه جهان است که فیروزه‌های استخراج شده از آن کیفیت بسیار بالایی دارند . این انگشتر به تمام دلایل فوق ، جزئی از مجموعه گران ترین انگشتر فیروزه جهان است .

انگشتر نقره – فیروزه سبز Royston

یکی دیگر از مجموعه گران ترین انگشتر فیروزه ، انگشتر نقره -فیروزه سبز Royston است . این انگشتر یک صنایع دستی سرخپوستان بومی‌‌ آمریکا است که توسط بن یازی صنعتگر ناواهو ایجاد شده است . انگشتر فیروزه از نقره 925 ساخته شده و وزن قابل توجهی دارد ؛ دارای یک قاب سنگین و محکم است که سنگ قیمتی را در خود نگه می‌دارد و رینگی که دور انگشت می‌چرخد ​​هم دارای تناسب بسیار خوبی است .

سنگ فیروزه گرانبها در این حلقه استثنائی است ، زیرا طیف زیبایی از رنگ‌های سبز دارد و پیکربندی ماتریس قهوه‌ای – طلایی آن بسیار عالی می باشد . برای مشاهده بهترین انگشتر ها اینجا کلیک کنید.

انگشتر نقره-فیروزه آبی Royston

این انگشتر دارای یک فیروزه منحصر به فرد مستطیلی از معدن فیروزه Royston واقع در نزدیکی Tonopah ، نوادا در ایالات متحده آمریکا است . هر سنگ فیروزه ماتریس‌دار به طور منحصر به فرد با بقیه متفاوت است. همه آن‌ها مانند انسان‌ها ویژگی‌ها و ظاهر خاص خود را دارند .

این سنگ قیمتی فیروزه رویستون دارای طیف رنگی آبی تا سبز با ماتریس قهوه‌ای – طلایی زرق و برق دار با پیکربندی زیبا است . استفاده از نقره در این انگشتر ، آن را بسیار منحصر به فرد و جذاب کرده است .

گران ترین انگشتر فیروزه - انگشتر نقره-فیروزه آبی Royston

گران ترین انگشتر فیروزه – انگشتر نقره-فیروزه آبی Royston

انگشتر فیروزه Morenci

انگشتر فیروزه Morenci توسط جان ‌هارتمن از شرکت نقره دورانگو ساخته شده و از انواع گران ترین انگشتر فیروزه است. این انگشتر یک نگین فیروزه Morenci با ماتریس نقره‌ای رنگ دارد . این کابوشن فیروزه آمریکایی کمیاب با یک قاب طرح طنابی مسطح احاطه شده و روی آن با خطوط بافت‌ مانند کوچک پوشانده شده است .

فیروزه مورنسی بسیار کمیاب است ، زیرا استخراج فیروزه در معدن Morenci در اواسط دهه 1970 به پایان رسید و حتی در آن زمان هم تعداد بسیار کمی‌ فیروزه استخراج شده است .

فیروزه سبز – نقره استرلینگ

این انگشتر زیبا از یک فیروزه سبز در رکاب نقره استرلینگ با طراحی ساده ساخته شده . طراحی رکاب با وجود ساده بودن ، بسیار شیک و درخور توجه می باشد . این فیروزه شکسته بر روی یک رکاب نقره فوق العاده محکم با طراحی عالی قرار گرفته است .

فیروزه منبت‌کاری شده

یکی از محبوب‌ترین طرح‌ها برای انواع انگشتر مردانه فیروزه ، طرح منبت است . این انگشتر نقره‌ با فیروزه ، مرجان ، اوپال و اونیکس سیاه توسط هنرمند سرخپوست بومی‌ آمریکا ، جولیوس بربانک ، منبت کاری شده است.

این انگشتر فیروزه منبت از فیروزه ماتریس تار عنکبوتی معدن Lone در نوادای ایالات متحده آمریکا ساخته شده و با مرجان مدیترانه‌ای ، اونیکس سیاه و اوپال آتشین همراه می باشد همچنین این انگشتر به قدری پیچیده می باشد حتی با ذره بین هم نگاه کنید باز هم نمیتوان فضایی بین سنگ های مختلف مشاهده کنید و همینطور به یاد داشته باشید که این نوع انگشتر فیروزه جز گرانترین انگشترهای فیروزه جهان به شکار می اید .

انگشتر فیروزه آبی بیسبی

انگشتر فیروزه‌ای آبی بیسبی توسط دیلون ‌هارتمن ساخته و منبت کاری شده که این انگشتر یک رینگ پهن باند است که سبک منحصر به فردی از منبت‌کاری سنگ‌ های قیمتی فیروزه‌ را دارا است .

فیروزه‌ ها با میله‌ های ضخیم‌ تری از نقره در مقابل سنگ‌ های قیمتی که مستقیماً در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند ، از هم جدا شده‌اند همچنین دیلون این انگشتر را به گونه‌ای طراحی کرده  که می‌توان آن را در اندازه‌های مختلف انواع انگشتر زنانه و مردانه و انواع مختلف فیروزه یا سنگ‌های قیمتی دیگر ساخت .

انگشتر طلا – فیروزه بیسبی

یکی از نادرترین و گران ترین انگشتر فیروزه جهان ، یک انگشتر فیروزه بیسبی – طلای 14 عیار است که توسط جان ‌هارتمن ، استاد طلا و نقره ، از شرکت نقره دورانگو ساخته شده . این انگشتر با اعمال لایه به لایه موم با ابزار دندانپزشکی ساخته شده تا یک جریان طبیعی طلا برای احاطه کامل سنگ قیمتی ایجاد شود .

فیروزه Blue Wind – طلا 14عیار

این انگشتر منحصر به فرد بر روی یک کابوشن فیروزه طبیعی Blue Wind درجه یک با ماتریس تار عنکبوت سیاه تمرکز دارد . فیروزه Blue Wind بسیار نادر بوده و تنها مقدار کمی ‌از آن در جهان وجود دارد. دلیل قرار گرفتن این انگشتر در لیست گران ترین انگشتر فیروزه جهان هم همین موضوع است. انگشتر فیروزه Blue Wind آبی از معادن نوادا استخراج شده و از نظر کیفیت با Lander’s Blue رقابت می‌کنند .

انگشتر کابوشن فیروزه Blue Wind در یک رکاب طلای 14 عیار مدرن قرار گرفته است. رکاب این انگشتر شبیه ریشه‌های درختی است که فیروزه را جمع کرده و نگه می‌دارد. چنین طرحی حس خاکی و ارگانیک بودن را القا می‌کند .

 

به نظر شما گران ترین انگشتر فیروزه کدام فیروه است ؟

پر فروش ترین محصولات شکنج

  • 1,919,000تومان

  • 388,850تومان

  • 611,050تومان

  • 494,900تومان

آخرین مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه