فرق آویز و گردنبند چیست ؟

فرق آویز و گردنبند چیست ؟

آیا گردنبند با آویز یکی است ؟ فرق آویز و گردنبند چیست ؟  بسیاری از مردم این تصور را دارند که آویز و گردنبند یکسان می باشند اما نه اینطور نیست و این تصور کاملا اشتباه است .

قبل از این که درباره تفاوت آویز و گردنبند را بازگو کنیم بهتر است ابتدا هر کدام را صورت مختصر  و تک تک مورد بررسی قرار دهیم تا به راحتی فرق این دو را بفهمید بس تا آخر مقاله در مجله فروشگاه شکنج با ما باشید .

آویز چیست ؟

آویز را با نام های دیگر مثل مدال و یا پلاک میشناسیم  آویز قطعه ای است از جنس فلزهای گرانبها مانند طلا ، نقره و …  که یک مدل و یا طرح خاص و منحصر به فردی دارد و از یک حلقه تشکیل شده است . آویز و یا پلاک می تواند در گردنبند دستبند پابند و یا حتی بند ساعت قرار بگیرد و جایگاه مشخصی ندارد .

آویز چیست ؟ - آویز من میتوانم

آویز چیست ؟ – آویز من میتوانم

 

گردنبند چیست ؟

گردنبند طلا به زیورآلاتی می گویند که از یک زنجیر بلند به همراه یک قفل و حلقه برای بسته شدن به دور گردن تشکیل شده است معمولا گردنبند یک مدل یا طراحی خاصی در میانش دارد که آن را از یک زنجیر صرف ، مجزا می کند . گردنبند ها همانطور که از اسمشان مشخص است مخصوص گردن هستند و در گردن قرار می گیرند . این زیورآلات محبوب و پر طرفدار مدل و انواع گوناگونی دارند مثلا یک مدل فقط از زنجیر تشکیل شده و همان زنجیر طرحی زیبا دارد و یا یک مدل از زنجیری ساده تشکیل شده است که در میان آن یک طرحی خاص و زیبا قرار دارد که قابل جدا شدن از زنجیر نیست .

گردنبند چیست؟ - گردنبند سرویس طلای شکنج

گردنبند چیست؟ – گردنبند سرویس طلای شکنج

 

بیشتر بخوانید: تعبیر خواب انگشتر

 

فرق آویز و گردنبند چیست ؟

در بالا برای شما عزیزان معنای آویز و گردنبند را بطور جداگانه بیان کردیم حالا نوبت به گفتن چند فرق آویز و گردنبند می رسد که در ادامه به هرکدام  بصورت تیتر وار خواهیم پرداخت :

از لحاظ شکل ظاهری

اولین فرق آویز و گردنبند همان گونه که در بالا نیز گفتیم آویز یک تکه طلای کوچک است که به تنهایی هیچ کاربردی ندارد اما گردنبند طلا رشته ای از تکه های کوچک طلا است که در یکدیگر فرو رفته و به هم متصل می شوند که می توان گفت گردنبند به تنهایی هم قابل استفاده است اما آویز بایستی با زنجیر مورد استفاده قرار گیرد .

مختص بودن گردنبند برای گردن

یک تفاوتی بین آویز و گردنبند وجود دارد این است که گردنبند طلا مختص گردن است و زنجیری دارد که به دور گردن قرار می گیرد ولی آویز مختص گردن نیست و می تواند در دستبند و پابند و … هم مورد استفاده قرار بگیرد . یکی از مهم ترین تفاوت اویز و گردنبند همینی باشه که توضیح دادیم.

زنجیری بودن گردنبند

گردنبند از یک زنجیر تشکیل شده است که به دور گردن قرار می گیرد اما آویز تنها یک قطعه طلا است که در زنجیر یک گردنبند دو یا دستبند و یا پابند قرار می گیرد .

تفاوت در کاربرد و استفاده

این که گردنبند و آویز را در کجا بخواهیم استفاده کنیم بسته به مکان و زمان به عوامل گوناگونی مانند شکل  اندازه  بلندی ، کوتاهی و ضخامت آن ها بستگی دارد .

تفاوت در کاربرد و استفاده - آویز دست رنگی

فرق آویز و گردنبند – آویز دست رنگی

 

گردنبند ها و آویز های ساده و ظریف مناسب برای کارهای روزمره و دورهمی های دوستانه و محافل خانوادگی مناسب می باشند و آن هایی که دارای طراحی و یا سنگ های قیمتی دارند بیشتر برای محافل رسمی و تشریفاتی مناسب است .

تفاوت از لحاظ قیمت

تفاوت قیمت آویز و گردنبند بستگی به اندازه و وزنشان دارد شاید یک آویز همراه زنجیر با یک گردنبند هم قیمت باشند پس نمی توان گفت آویز ها سبک تر از گردنبند ها هستند یا برعکس .

فروشگاه اینترنتی شکنج

برای خرید آویز خود یا هدیه برای عزیزانتان به گالری شکنج سر بزنید و از آویز های زیبا و دست سازه شکنج لذت ببرید برای خریداری از هریک از مدل ها کافی است با اضافه کردن به سبد خرید و تکمیل کردن پرسه خرید در کم ترین زمان در درب منزل خود تحویل بگیرید .

سفارش طلاو جواهر بصورت اختصاصی در شکنج این شانس را برای همه شما می دهد که هر آنچه که در ذهن شما است را به واقعیت بپیوندد پس هر طرح و مدل خاص مدنظری که دارید می توانید با کارشناسان ما در میان بگذارید تا با بهترین و باکیفیت ترین مواد طرح شما را در کم ترین زمان ممکن به شما تحویل دهند .

 

آیا به نظر شما  آویز و گردنبند تفاوت های دیگری هم دارند که در اینجا به آن اشاره نشد ؟ در بخش نظرات برای کاربران شکنج بنویسید .

پر فروش ترین محصولات شکنج

  • 1,206,950تومان

  • 388,850تومان

  • 535,300تومان

  • 494,900تومان

آخرین مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه