معرفی انواع مدل گوشواره حلقه ای

معرفی انواع مدل گوشواره حلقه ای

چند مدل گوشواره حلقه ای داریم ؟ کدام مدل گوشواره حلقه ای ترند می باشد ؟ همراه ما باشید با معرفی انواع مدل گوشواره حلقه ای و پاسخ به سوالاتی که مطرح کردیم .

گوشواره حلقه ای یکی از قدیمی ترین و زیبا ترین مدل گوشواره هایی است که از زمان های قدیم تا به امروزه بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است و عده ی بسیاری از مردم برای راحتی گوش خود یا کودکانشان که بستن آن هم برایشان آسان باشد استفاده می کنند . در ادامه ی این مطلب شما را ابتدا با تعریف گوشواره ی حلقه ای و سپس با انواع آن آشنا خواهیم کرد . پس بریم با گوشواره حلقه ای آشنا بشیم.

گوشواره حلقه ای ( هوب Hoop )

گوشواره ی حلقه ای که به لاتین نام هوب می باشد ، در دوران باستان ، در زمانی که فلز برنز بسیار رایج و پرکاربرد بوده است ، گوشواره ی حلقه ای در بسیاری از فرهنگ ها و جوامع مختلف مورد استفاده قرار می گرفت . معانی متعددی برای این گوشواره ها بیان شده است که یکی از آن ها محافظت از گوش در مقابل شیاطین بوده است . همچنین معانی متعدد دیگری از جمله : نشان دهنده ی طبقه ی اجتماعی ، نشان بردگی و فراوانی مال و ثروت ذکر شده که انواع گوشواره های قلابی در دوره باستان و کلیپسی در قرن بیستم و اهرمی ، که وارد بازار شده و بسیار رواج یافت .

 انواع مدل گوشواره حلقه ای

انواع مدل گوشواره حلقه ای

 

بیشتر بخوانید : تعبیر خواب گردنبند

 

آشنایی با گوشواره حلقه ای

این مدل گوشواره همان گونه که از نامش پیداست ، به صورت دایره ای و حلقوی شکل ساخته شده است که در درون گوش جا می گیرد و در قسمت پایین و نرم گوش که بخشی از لاله ی گوش هم می باشد حلقه می شود . امروزه غالبا این گوشواره ها از جنس طلا ساخته می شوند اما در سایر جنس ها به عنوان مثال : استیل و بدل هم مورد استفاده قرار می گیرد .

برای زیبایی ظاهری این گوشواره ها از سنگ های ریز نیز کار گرفته می شود که به زیبایی آن تنوع می دهد . این گوشواره ها در سایز های متفاوتی ساخته می شوند که از کودک تا پیر را شامل می شود و غالبا همه ی بانوان به جز افرادی که حساسیت به فلزات دارند ، می توانند از آن استفاده نمایند .

انواع مدل گوشواره حلقه ای

این مدل از گوشواره ها به علت زیبایی ظاهری ای که دارد هرگز از چرخه ی مد دور نمی شود و همیشه مورد حمایت و استقبال مردم قرار می گیرد که این گوشواره ها در مدل های حلقه ای بزرگ ، کوچک ، ساده ، نگین دار ، آویز دار ، کلاسیک و نیم حلقه در بازار به فروش می رسد . در ادامه ی مطلب در رابطه با هر یک از این مدل گوشواره ها ، شما را با آن ها آشنا تر می کنیم .

گوشواره حلقه ای ساده

یکی از پر فروش ترین مدل گوشواره ها که در هر دسته از فروش انواع گوشواره ها ، مورد توجه عموم قرار می گیرد همین مدل است که به علت سادگی و بی نقش و طرح بودن آن میتوان با بسیاری از استایل ها ست کرد .

این گوشواره به صورت دایره ای شکل در جنس و سایز های متفاوت ساخته شده و بسیار پر فروش است .

گوشواره های حلقه ای ساده

انواع مدل گوشواره حلقه ای – گوشواره های حلقه ای ساده

 

گوشواره حلقه ای نگین دار

این مدل از گوشواره های حلقه ای ، که نسبت به سایر مدل ها دارای وزن بیشتر و زرق و برق بالایی است ، مورد توجه طرفداران خود نیز قرار گرفته است .این نوع گوشواره از سنگ و نگین های زینتی بسیاری استفاده شده که زیبایی آن را دو چندان کرده و از حالت سادگی خود خارج شده است و در خرید گوشواره این نوع کوشواره دقت کنید چون از لحاظ قیمتی نسبت به سایر گوشواره های حلقه ای بالا تر به فروش می رسد .

گوشواره های حلقه ای نگین دار

انواع مدل گوشواره حلقه ای – گوشواره های حلقه ای نگین دار

 

گوشواره های حلقه ای طرح دار

یکی دیگر از انواع گوشواره های حلقه ای ، طرح دار آن است که توسط خطوط یا شیار هایی که بر روی آن کشیده شده شده است ، از ادگی خود در آمده و شکل طرح دار به خود گرفته است که این مل هم بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است .

گوشواره های حلقه ای طرح دار

انواع مدل گوشواره حلقه ای – گوشواره های حلقه ای طرح دار

 

بیشتر بخوانید: نحوه تشخیص طلا اصل از بدل

 

گوشواره های حلقه ای آویز دار

مدل گوشواره های حلقه ای آویز دار ، همانطور که از نامش پیداست ، علاوه بر گوشواره ، آویز هایی با طرح های متفاوت از جمله : ستاره ، قلب ، ماه و سایر اشکال ساخته شده و بر آن آویزان شده است و بیشتر میان دختران و بانوان جوان کاربرد دارد .

گوشواره های حلقه ای آویز دار

انواع مدل گوشواره حلقه ای – گوشواره های حلقه ای آویز دار

 

مزایای گوشواره های حلقه ای

این گوشواره ها علاوه بر عیار آن که جزوه تنها عیب آن است ، دارای مزایای بسیاری است که می توان به همین دلایل گفت که بسیار پر فروش تر از سایر گوشواره هاست .

یکی از مزایا ی آن این است که در مد روز و فشن ، محبوب تر به نظر می رسد و هرگز قدیمی نشده و ظواهر خود را  به خوبی حفظ کرده است .

با تمامی لباس ها و اکسسوری ها به راحتی ست قابلیت ست شدن دارد و در هر محیطی از جمله مراسم و میهمانی ها کاربرد دارد  .

همچنین لازم به ذکر است که گفته شود ، این نوع گوشواره ها هم در سایز های متفاوت ساخته می شوند و هم دارای اجرت پایین بوده که روش مناسبی برای سرمایه گذاری و پس انداز می باشد .

 

آشنایی با قفل گوشواره های حلقه ای

قفل گوشواره های حلقه ای به دو صورت است و از آن جایی که قفل این گوشواره ها به همراه معایب و مزایای متفاوت آن تعریف شده است ، آن ها را در این بخش از مطالب نام برده و هر یک را به طور مختصر توضیح می دهیم . این قفل ها عبارتند از :

  • قفل های کشویی
  • قفل های ونکلیف

 

روش بستن گوشواره حلقه ای :  قفل های کشویی

اولین نوع قفل و روش بستن گوشواره حلقه ای که یکی از قدیمی ترین مدل های قفل به شمار می رود و به قفل کشویی معروف است که حالت آویزی داشته و از لحاظ مکانیکی نسبت به سایر قفل ها آسان تر است . روش بستن گوشواره حلقه ای و پوشیدن گوشواره با قفل های کشویی به این صورت است که از انتهای یک گوشواره وارد سوراخ گوش شده و انتهای مقابل داخل شکاف یا پروفیل گوشواره ، شده و این گوشواره بدین سبب قفل می شود .

 بستن گوشواره حلقه ای

بستن گوشواره حلقه ای

 

یکی از معایب رایج قفل های کشویی ، باز و بسته کردن آن است که به نسبت دشوار تر از قفل های ونکلیف است . همچنین بارز ترین مزایای این گوشواره از دید دیگران یا بزرگ تر ها که بیشتر این نوع گردنبند هارا از قدیم الایام می پسندند ، گم نشدن آن است و یا اگر قفل آن زمانی باز شود که این اتفاق به ندرت می افتد ، از گوش به راحتی زمین نمی افتد و می توان از گم نشدن آن اطمینان خاطر داشت . همچنین این گوشواره ها از قدمت بالایی برخوردار بوده اند و نسبت به سایر گوشواره ها ، از آمار مفقودی کمتری نیز برخوردار است .

قفل های ونکلیف

دومین نوع قفل و روش بستن گوشواره حلقه ای قفل های ونکلیف نام دارد که به صورت عامیانه ، قفل ترک نیز شناخته شده است . که به راحتی داخل سوراخ گوش چفت می شود که به همین دلیل باعث ملتهب شدن گوش و اذیت کردن گوش هنگام استراحت و خواب نمی شود که مزیت بزرگی محسوب می شود اما از طرفی به علت فنری و ضامن دار بودن آن ، احتمال گم کردن آن بیشتر است و گوشواره به راحتی از گوش خارج می شود .

فروشگاه طلا و جواهر شکنج

اگر شما هم علاقه مند به خرید گوشواره حلقه ای هستید می توانید به فروشگاه طلا و جواهر شکنج مراجعه کنید و اقدام به خرید بکنید ، اگر طرح خاصی هم مد نظر شما باشد می توانید به قسمت سفارش طلا و جواهر شکنج مراجعه کنید تا کارشناسان و هنرمندان ما طرح شما را به بهترین شکل ممکن آن را طراحی بکنند .

پر فروش ترین محصولات شکنج

  • 2,136,000تومان

  • 388,850تومان

  • 611,050تومان

  • 494,900تومان

آخرین مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

1 دیدگاه

  1. cb328fb52232036199969d2580f28237?s=54&d=mm&r=g
    علی 1401-11-17 در 11:17 ق.ظ - پاسخ

    قشنگه. من دوست دارم پسرها. هم گوسواره. حلقه ای بندارن. خوشگله.