تمیز کردن انگشتر نقره همراه با روش های خانگی و سریع

تمیز کردن انگشتر نقره همراه با روش های خانگی و سریع

چگونه انگشتر نقره را تمیز و سفید کنیم ؟ چگونه انگشتر نقره تمیز می شود ؟ چرا انگشتر نقره سیاه شده و تغییر رنگ می دهد ؟ برای تمیز کردن انگشتر نقره چه راهکاری را باید در پیش گرفت ؟ برای پاسخ به سوالات و آگاهی کامل از این موضوع ، مطالب زیر را با دقت مطالعه کنید .

انگشتر نقره نیز همانند طلا و سایر زیور آلات ، بعد از مدت ها استفاده ، کدر شده و تغییر رنگ می دهد و به سیاهی می زند و بسیاری از افراد خرید انگشتر طلا را نقره ترجیح می دهند. به همین دلیل راهکار های متعددی برای رفع کدری و تمیز کردن انگشتر نقره ذکر شده است که در این مطلب قصد داریم شما را با برخی از این راهکار ها آشنا کنیم و توصیه می کنیم تا انتهای مطلب با شکنج همراه باشید .

تمیز کردن انگشتر نقره

یکی از خاصیت هایی که نه تنها انگشتر نقره ، بلکه تمامی نقره جات ها دارند ، این است که بعد از مدت ها تغییر رنگ می دهند . این به نشانه ی کهنه و یا خراب شدن انگشتر یا جواهر شما نمی شود و بلکه به راحتی می توانید آن را مثل روز اول تمیز و نو کنید و از این بابت دلسرد نباشید .

نقره یکی از زیور آلاتی است که سفیدی آن بیشتر به چشم می زند و درخشندگی و زیبایی خاصی را دارد ، به همین دلیل است که با کمی تغییر رنگ دادن ، ممکن است صاحب و دارنده ی آن را از این موضوع کمی نگران کند . اما جای هیچ گونه نگرانی ای نیست و می توانید به راحتی و در منزل ، آن را تمیز و براق کنید .

انگشتر نقره به علت در تماس بودن با انواع چربی و آلودگی ها حتی در هوا نیز ، رنگ تیره ای و گاهی زرد رنگ به خود می گیرد ولی از متریال مقاوم تری برخوردار است .

راه های تمیز کردن نقره

راه های تمیز کردن نقره

 

روش های متعددی برای تمیز کردن و جلوگیری از سیاهی انگشتر نقره وجود دارد ، همچنین برای تمیز کردن انگشتر نقره با وجودِ داشتن نگین ، هم راه چاره ای وجود دارد اما همیشه بهتر است از این کار پیشگیری های لازم را انجام دهید تا دوباره بعدا برایتان زحمتی نماند . به عنوان مثال : هنگام شستن ظرف یا پختن غذا ، و انجام کار های دیگر که با آلودگی یا چربی ها سرو کار دارد ، بهتر است انگشتر را از دست خارج کنید تا از کثیفی و چربی دور بماند .

سریع ترین و بهترین روش تمیز کردن انگشتر با پولیش

استفاده از پولیش بهترین روش برای تمیز کردن انگشتر دخترانه نقره و برنج می باشد که می توانید آن را از فروشگاه های اینترنتی نیز خریداری بکنید ، نحوه تمیز کردن انگشتر نقره و برنج به صورت زیر می باشد :

داخل همه بسته بندی های فروشگاه طلا و جواهر شکنج پولیش نیز قرار دارد تا زمانی که نقره و برنج کدر شد بتوانید عین روز اول محصول خود را براق بکنید . در ادامه نیز راه های خانگی تمیز کردن انگشتر نقره را مشاهده می کنید .

روش های براق کردن انگشتر نقره

روش های متعددی برای سفید کردن یا براق کردن انگشتر نقره و سایر جواهرات از جنس نقره وجود دارد که در این مطلب برخی از آن ها را برایتان نام می بریم .
روش های براق و تمیز کردن نقره عبارتند از :

  • استفاده از جوش شیرین
  • خمیر دندان
  • سس گوجه ( کچاپ )
  • کوکاکولا
  • آبلیمو
  • پودر ماشین لباس شویی
  • ژل ضد عفونی کننده دست
  • ورق آلومینیوم
  • سرکه
  • نرم کننده ی مو
  • گچ
  • آمونیاک
  • و ….

که شما می توانید با داشتن یکی از این مواد ها در منزل ، آن را سفید و درخشان کنید . همچنین لازم است از دستمال مناسب جهت خشک کردن ان استفاده کنید .

استفاده از خمیر دندان :

برای تمیز کردن و براق کردن نقره ی خود ، لازم است مقداری از خمیر دندان را به همراه مقداری آب در یک کاسه ی کوچک مخلوط کرده و نقره ی خود را درون آن قرار دهید . پس از ترکیب آب و خمیر دندان و نقره ، کمی بعد آن را با آب گرم شسته و با یک دستمال نرم تمیز کنید .

استفاده از سس گوجه ( کچاپ ) :

برای انجام این کار لازم است مقداری از سس را بر روی مسواک زده و بر روی نقره بکشید ، این کار منجر به تمیز شدن نقره به مرور زمان می شود و اگر شاهد بوی نامطبوعی شدید نگران نباشید چون تمیزی آن منجر به بروز این بو می شود و به مرور رفع می شود .

استفاده از نوشابه  :

برای تمیز کردن نقره ی خود ، می توانید از نوشابه ی کوکاکولا هم استفاده کرده و مقداری از آن را در یک ظرف ریخته و نقره را در آن اغشته کنید و پس از 10 دقیقه آن را با دستمال تمیز کنید .

تمیز کردن انگشتر نقره با نوشابه

تمیز کردن انگشتر نقره با نوشابه

روش سریع جرم زدایی انگشتر نقره

با توجه به موارد ذکر شده جهت تمیز کردن سیاهی انگشتر نقره ، اگر برای استفاده از انگشتر نقره بسیار عجله داشته و قرار مهمی دارید و یا به مهمانی دعوت هستید اما از تیره بودن انگشتر خود موذب هستید ، رکاب انگشتر خود را به فرش بکشید تا جرم های آن از بین برود و در صورت نیاز 2 بار این کار را تکرار کنید و سپس انگشتر را به دست کنید . در آن هنگام شاهد جرم زدایی انگشتر خود توسط فرش خواهید بود .

 

بیشتر بخوانید :  نحوه نگهداری انگشتر فیروزه

 

بهترین روش های تمیز کردن انگشتر نقره در خانه

موارد مختلفی برای تمیز کردن انگشتر نقره وجود دارد که برخی از آن ها را برایتان ذکر کردیم ، اما یکی از بهترین روش ها برای پاکسازی کردن جرم روی انگشتر یا از بین بردن سیاهی زیرو آلات نقره ی خود ، استفاده از خمیر دندان است که با نرم کردن مسواک توسط اب ، مقداری از خمیر دندان را روی مسواک زده و به ارامی به مدت 5 دقیقه بکشید تا تمام نواحی تیره شده از بین برود و سپس ان را با آب سرد بشویید . نتیجه ی آن را به خوبی مشاهده خواهید کرد .

بهترین روش تمیز کردن انگشتر نقره

بهترین روش تمیز کردن انگشتر نقره با خمیر دندان

 

مناسب ترین روش تمیز کردن انگشتر نقره

یکی از مناسب ترین روش های تمیز کردن انگشتر نقره ، این است که ترکیبی از نصف لیوان سرکه سفید و 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را به دست اورده و دو الی سه ساعت نقره ی خود را در آن قرار دهید و پس از آن با آب سرد بشویید و با یک پارچه ی نخی به ارامی آن را تمیز کرده و شاهد درخشندگی آن باشید .

تمیز کردن نقره

تمیز کردن نقره

روش جلوگیری از سیاه شدن انگشتر نقره

زیور آلات نقره ، یکی از خاص ترین و درخشان ترین زیور آلات شناخته شده است و پسیار پر طرفدار است . اما برخی از افراد فقط به دلیل سیاه شدن آن به مرور ، از آن دل زده می شوند .

به همین دلیل روشی معتبر را برای این موضوع کنار گذاشته ایم تا افراد با مطالعه ی این مطالب ، آگاه باشند و از سیاه شدن و کدر شدن نقره جلوگیری کنند تا هیچ وقت نیاز به تمیز کردن آن نداشته باشد .
لازم است مقداری از مایع ظرفشویی یا شامپو بچه که ترجیحا بهتر است مایع ظرفشویی باشد را با گرم گرم ترکیب کنید و بعد از کف کردن آن ، انگشتر را روی یک صابون به مدت 5 تا 10 دقیقه قرار دهید و به کمک یک مسواک ، گوشه های آن را خوب تمیز کنید و سپس با ترکیب آب و مایع ظرف شویی آن را آب کشی کنید .

سپس با یک دستمال بدون وجود پرز ، به آرامی روی سطح انگشتر بکشید و آن را خشک کنید . همچنین نکته ی قابل توجه این موضوع ، این است که به هیچ عنوان ، انگشتر را با دستمال کاغذی خشک ننمایید چرا که منجر به افتادن برخی خطوط روی سطح انگشتر می شود .

کلام اخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع روش های مختلف برای تمیز کردن و جرم زدایی نقره جات خود ، علی الخصوص انگشتر نقره را باز گو کنیم . اما نکته ی حائز اهمیت در این موضوع این است که بهتر است حداقل برای 1 بار ، هر یک از پیشنهادات ما را روی انگشتر خود امتحان کنید و تاثیر هر یک را مشاهده کنید .

سپس هر کدام از موارد بیان شده که تاثیر بیشتر و بهتری را روی تمیزی و درخشانی انگشتر گذاشت ، در دفعات بعدی نیز آن را به کار ببندید و از تمیزی انگشتر نقره ی خود اسوده خاطر باشید .

 

اگر شما هم راه دیگه ای برای تمیز کردن انگشتر نقره سراغ دارید می توانید در قسمت نظرات برای ما بنویسید و یا اگر از این روش ها استفاده کردید کدام یک از این روش ها برای شما موثر واقع شد ؟

پر فروش ترین محصولات شکنج

  • 1,919,000تومان

  • 388,850تومان

  • 611,050تومان

  • 494,900تومان

آخرین مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه