سنگ آمیتیست چیست و چه خواصی دارد ؟

سنگ آمیتیست چیست و چه خواصی دارد ؟

سنگ آمیتیست نوعی کریستال کوارتز با رنگی بنفش که نماد قدرت میباشد که دلیل  بنفش  بودن سنگ آمیتیست  وجود ناخالصی‌ های آهن و آلومینیوم در آن ترکیب آن می باشد . آمیتیست در سنگ‌های آذرین و دگرگونی ، به ویژه گرانیت و گنیس (سنگ جرقه) یافت می‌شود همچنین سنگ آمیتیست یکی از محبوب‌ترین سنگ‌های قیمتی در جهان است این سنگ به دلیل رنگ بسیار خاص و زیبای خود در گذشته مورد توجه اشراف زادگان و امروزه از پیر و جوان طرفدار آن هستند .

تاریخچه سنگ آمیتیست

سنگ آمیتیست یک کانی کوارتز بنفش که به دلیل رنگ زیبایش ، از زمان‌های قدیم مورد توجه قرار گرفته نام این سنگ از کلمه یونانی ” amethystos ” گرفته شده  که به معنای “مست نبودن” می باشد همچنین این نام برگرفته از اعتقاد یونانیان باستان است که آمیتیست می تواند از مستی جلوگیری کند .

تاریخچه سنگ آمیتیست

تاریخچه سنگ آمیتیست

 

اولین شواهد استفاده از آمیتیست به 6000 سال پیش در خاورمیانه باز می گردد این سنگ در مصر باستان ، روم باستان و یونان باستان مورد استفاده قرار می گرفت و همچنین مصریان باستان از آمیتیست برای تزئین زیورآلات ، مجسمه ها و حتی مومیایی ها استفاده می کردند وحتی برخی از یونانیان باستان معتقد بودند که آمیتیست می تواند از مستی ، عصبانیت و افکار شیطانی جلوگیری کند .

آمیتیست در طول قرون وسطی نیز به عنوان سنگی مقدس در نظر گرفته می شد و برای محافظت از صاحب خود در برابر آسیب استفاده می شد سنگ آمیتیست همچنین به عنوان سنگی شفابخش در نظر گرفته می شد و برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شد .

ساختار سنگ آمیتیست

ساختار سنگ آمیتیست به صورت بلورهای شش وجهی است . آمیتیست از کوارتز ، که یک کانی سیلیکاتی است ، تشکیل شده همچنین آمیتیست در سنگ‌های آذرین و دگرگونی ، به ویژه گرانیت ، گنیس  وژئودهای کوارتز یافت شود  آمیتیست سنگی سخت است و درجه سختی آن 7 در مقیاس موس می باشد این بدان معناست که آمیتیست می‌تواند خراش‌های جزئی را تحمل کند ، ولی  در برابر ضربات شدید آسیب‌پذیر می باشد .

در بالا گفتیم که آمیتیست سنگی مقاوم است و به راحتی آسیب نمی‌بیند اما با این حال ، برای حفظ زیبایی و درخشندگی آن ، بهتر است از آن در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید همچنین ، از قرار دادن آمیتیست در معرض مواد شیمیایی قوی خودداری کنید .

خواص سنگ آمیتیست

خواص سنگ آمیتیست

خواص درمانی و معنوی سنگ آمیتیست

سنگ آمیتیست به دلیل خواص درمانی خود از دیرباز مورد استفاده قرار گرفته این سنگ به بهبود سلامت جسمی و روحی کمک می‌کند برخی از خواص درمانی آمیتیست عبارتند از :

  • کاهش استرس و اضطراب :  سنگ آمیتیست به عنوان یک سنگ آرامش‌بخش شناخته شده  به کاهش استرس و اضطراب کمک کند برای این کار ، می‌توانید آمیتیست را به صورت مدیتیشن یا سنگ درمانی استفاده کنید .
  • بهبود خواب : سنگ آمیتیست می‌تواند به بهبود کیفیت خواب و کاهش کابوس‌ها و بهبود خواب عمیق کمک کند برای این کار ، می‌توانید آمیتیست را زیر بالش خود قرار دهید .
  • تقویت حافظه : آمیتیست می‌تواند به تقویت حافظه و تمرکز بهبود یادگیری و افزایش خلاقیت کمک کند. برای این کار ، می‌توانید آمیتیست را به صورت مدیتیشن یا سنگ درمانی استفاده کنید .
  • تسکین سردرد و میگرن : سنگ آمیتیست می‌تواند به تسکین سردرد و میگرن و کاهش التهاب و درد کمک کند . برای این کار ، می‌توانید آمیتیست را به صورت سرد روی پیشانی خود قرار دهید .
  • تقویت سیستم ایمنی بدن : سنگ آمیتیست می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و در مقابله با بیماری‌ها کمک کند . برای این کار ، می‌توانید آمیتیست را به صورت مدیتیشن یا سنگ درمانی استفاده کنید .

خواص معنوی سنگ آمیتیست همچنین به دلیل خواص معنوی خود مورد توجه قرار گرفته  این سنگ به ایجاد آرامش و تمرکز کمک می‌کند. برخی از خواص معنوی آمیتیست عبارتند از :

  • افزایش خلاقیت : آمیتیست می‌تواند به افزایش خلاقیت و تخیل همچنین در بیان خود و رسیدن به اهداف خود کمک کند . برای این کار ، می‌توانید آمیتیست را به صورت مدیتیشن یا سنگ درمانی استفاده کنید .
  • تقویت شهود : آمیتیست می‌تواند به تقویت شهود و بصیرت و در تصمیم‌گیری‌های درست کمک کند برای این کار ، می‌توانید آمیتیست را به صورت مدیتیشن یا سنگ درمانی استفاده کنید .
  • جلب شانس و خوشبختی : آمیتیست به عنوان یک سنگ خوش یمن و در جذب شانس و خوشبختی کمک کند برای این کار ، می‌توانید آمیتیست را به صورت مدیتیشن یا سنگ درمانی استفاده کنید .
  • دفع انرژی‌های منفی : آمیتیست می‌تواند به دفع انرژی‌های منفی و به ایجاد فضایی آرام و مثبت کمک کند برای این کار ، می‌توانید آمیتیست را در خانه یا محل کار خود قرار دهید .

با توجه به خواص بالا عده ای در موقع خرید انگشتر یا گردنبند از سنگ آمیتیست استفاده می کنند .

 سنگ آمیتیست در تاریخ

سنگ آمیتیست از نظر تاریخی ، اعتقاد بر این بود که این سنگ به پیشگویی و رؤیا کمک می کرد و برای صاحبانش ثروت و قدرت داشت همواره با طبقات مدنی و مذهبی که بر فرهنگ های بشری حاکم بوده ، همراه بود و در فلسفه چینی فنگ شویی ، سنگ آمتیست گوشه ثروت را با تمرکز بر دادن و دریافت ثروت مادی تقویت می کرد .

که در بالاترین سطح ، آمتیست درک معنوی لازم برای رسیدن به حالت سعادت را به ارمغان می آورد با چاکرای تاج در بالای سر ، جایی که ذات الهی وارد می شود ، مرتبط می باشد همچنین آمیتیست سنگ خوبی برای حل اختلاف است .

در جادوی رنسانس ، آمیتیست حکاکی شده با تصویر یک خرس به عنوان یک حرز محافظ پوشیده می شد . در زمان یونان و روم ، حلقه‌های آمیتیست برنزی به عنوان طلسم در برابر شر می‌پوشیدند ، و جام‌های جادویی که از سنگ های آمتیست تراشیده شده بودند ، غم و شر را از همه کسانی که می‌نوشیدند را بیرون می‌کرده .

ذخایر سنگ آمیتیست

مهم ترین رسوبات سنگ آمتیست جهان معمولاً در شکستگی ها و حفره های سنگ های آذرین یافت می شود در برزیل و اروگوئه مقادیر زیادی آمتیست در حفره های جریان بازالت یافت می شود . از حفره های بزرگ می توان حاوی صدها پوند تا چندین تن کریستال آمیتیست استخراج کرد .

ذخایر سنگ آمیتیست

ذخایر سنگ آمیتیست

 

سنگ آمتیست بیشتر به عنوان یک جواهر بنفش ، شفاف و وجهی شناخته می شود که به قیراط فروخته می شود. با این حال ، بیشتر تولید آمتیست در جهان محصولات تجاری است که به صورت پوند ، کیلوگرم یا تن به فروش می رسند . اینها شامل ژئودهای آمتیست ، صفحات کریستال آمتیست ، کریستال های آمتیست و سنگ های غلتشی آمتیست هستند .

تشخیص سنگ آمیتیست اصل

آمتیست به دلیل رنگ خیره کننده ، ارزش نمادین و برجستگی خود ، یکی از شناخته شده ترین و شاخص ترین سنگ های قیمتی می باشد این سنگ با رنگ بنفش است .قبل از هرچیزی از جای معتبر خریداری کنید حین خرید توجه داشته باشید سنگ آمیتیست دارای شناسنامه معتبر داشته باشد و همچنین باید راه های تشخیص سنگ اصل را بدانیم تا هر سنگ بنفش را آمیتیست ننامیم در ادامه مطلب با چند اصل تشخیص آشنا می شویم :

  • سنگ آمیتیست اصل معمولاً دارای رنگی یکدست بوده  که اگرسنگ دارای رگه‌های رنگی دیگری باشد ، ممکن است تقلبی باشد .
  • سنگ آمیتیست اصل معمولاً دارای سطحی صاف و صیقلی بوده اگر سطح سنگ آمیتیست ناهموار یا دارای حفره‌هایی باشد ، ممکن است تقلبی باشد .
  • سنگ آمیتیست اصل معمولاً دارای وزن نسبتاً سنگینی است . اگر سنگ آمیتیست بسیار سبک باشد ، در این صورت ممکن است تقلبی باشد .

و حتی اگر هنوز در مورد اصالت سنگ آمیتیست خود مطمئن نیستید ، می‌توانید آن را به یک متخصص سنگ‌های قیمتی نشان دهید تا کاملا مطمئن شوید .

 

سفارش اختصاصی طلا و جواهر

اگر شما هم سنگ آمیتیست دارید یا سنگ های دیگری دارید و می خواهید انگشتر ، گردنبند ، آویز و… بسازید ، می توانید به قسمت سفارش اختصاصی طلا و جواهر ، فروشگاه شکنج مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید تا طرح اختصاصی شما را بسازیم و تحویل دهیم .

دسته‌بندی: سنگ شناسی

پر فروش ترین محصولات شکنج

  • 1,919,000تومان

  • 388,850تومان

  • 611,050تومان

  • 494,900تومان

آخرین مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

1 دیدگاه

  1. f859fadcd3555228be38cd03cb6a855f?s=54&d=mm&r=g
    عباس 1402-11-09 در 1:06 ب.ظ - پاسخ

    من سنگ امیتیس رو خیلی دوست دارم واقعا زیباست