معرفی گران ترین سنگ دنیا + لیست گرانترین سنگ ها در جهان

معرفی گران ترین سنگ دنیا + لیست گرانترین سنگ ها در جهان

معمولا برخی از سنگ ها که دست نیافتنی هستند یا از ارزش بالایی برخوردارند ، مانند یاقوت ، الماس ، زمرد و غیره ، در دسته ی بهترین سنگ ها و گران ترین سنگ دنیا قرار می گیرند که هر یک از آن ها در مرتبه ی خاصی قرار می گیرند که در این مطلب سعی کردیم گران ترین سنگ های دنیا را برایتان ذکر کنیم و پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با فروشگاه طلا و جواهر شکنج همراه باشید.

گران ترین سنگ دنیا

سنگ به تجمع مواد معدنی و غیر معدنی گفته می شود که در صنایع مختلفی از آن استفاده میشود و صنعت طلا و جواهر نیز از این قاعده مستثنی نیست . دلیل اصلی استفاده از این سنگ ها بیشتر به دلیل نادر و کمیاب بودن و داشتن ویژگی های منحصر به فرد آنها را در این صنعت محبوب کرده است .

البته علاوه بر نادر بودن نوع تراش تاثیر بسزایی در تعیین قیمت سنگ دارد و گرانترین تراش ، تراشِ الماس می باشد که باعث می شود سنگ بیشترین نور را از خود عبور دهد و زیبایی و جذابیت سنگ را چند برابر می کند .

البته سنگ هایی که در جواهر سازی استفاده می شود نزدیک به هزاران نوع سنگ می باشد همراه ما باشید تا گران ترین سنگ دنیا که در این صنعت به کار برده می شود را برایتان لیست کنیم :

رتبه بندی گران ترین سنگ دنیا

رتبه بندی گران ترین سنگ دنیا می توانید به لیست زیر اشاره کرد :

  1. سنگ الماس آبی
  2. الماس صورتی
  3. الماس قرمز
  4. زمرد
  5. پاینیت
  6. تافیت
  7. ماسگراویت
  8. گراندیدریت
  9. الماس بی رنگ
  10. الکساندریت
  11. بریل قرمز
  12. گارنت دمانتوئید
  13. اپال سیاه
  14. تورمالین پارایبا
  15. بنیتوئیت
  16. عقیق سیاه
  17. ، ژرمژوئیت
  18. چشم گربه
  19. ، آمتیست
  20. یاقووت کبود

گران ترین سنگ دنیا : الماس آبی

این سنگ یکی از گران ترین و نایاب ترین هاست که به زبان لاتین ( Blue Diamond) نام دارد که به قیمت 3.93 میلیون دلار هر قیراط می باشد . طبق اطلاعات به دست آمده ، این سنگ در کشور هند یافت شد و بعد ها در سال 1830 بعد از میلاد در لندن و بعد از آن در معادن آفریقا و هند کشف شد .

الماس آبی - گران ترین سنگ دنیا

الماس آبی – گران ترین سنگ دنیا

معمولا افرادی که جزو ثروتمند ترین ها هستند ، این الماس را تهیه می کنند . از این سنگ می توان برای ساخت گران ترین حلقه ی نامزدی و ازدواج استفاده کرد . سنگ الماس آبی ، علاوه بر رنگ آبی ، از سایر رنگ ها هم برخوردار است که شامل رنگ های : آبی کم رنگ ، آبی خاکستری ، آبی بنفش یا آبی اشباع هستند .

رتبه دوم تا پانزدهم گران ترین سنگ دنیا

الماس صورتی

الماس صورتی – گران ترین سنگ دنیا

  • دومین سنگ گران دنیا : الماس صورتی در رده ی دوم و به ارزش 1.2 میلیون دلار هر قیراط می باشد
  • سومین سنگ گران قیمت دنیا الماس قرمز است در رده ی سوم قرار دارد . همچنین از لحاظ قیمتی ، سنگ قرمز به ارزش 1 میلیون دلار هر قیراط می باشد .
  • چهارمین رتبه گران ترین سنگ دنیا تلق می گیرد به زمرد که به ازای هر قیراط  100 هزار دلار ارزش دارد و به رنگ های سبز تیره و سبز آبی قابل یافت است .
  • سنگ بعدی که در رده ی پنجم قرار گرفته ، پینیت است و به ازای هر قیراط ، 50 هزار دلار قیمت گذاری شده است . این سنگ را می توان در طیف رنگ های قرمز نارنجی ، قرمز قهوه ای و قرمز پر رنگ یافت کرد .
  • سنگ تافیت ، در رده ی ششم قرار دارد و علاوه بر نادر بودن آن ، به ازای هر قیراط و به ارزش 35 هزار دلار قابل یافت است .
  • سنگ رده ی هفتم : ماسگراویت بوده و به ازای هر قیراط 35 هزار دلار قیمت گذاری شده است .
  • سنگ رده ی هشتم : گراندیدیریت می باشد که به ازای هر قیراط 20 هزار دلار قیمت دارد .
  • سنگ رده ی نهم : الماس بی رنگ است و قیمت آن به ازای هر قیراط ، 15 هزار دلار ارزش دارد .
  • سنگ رده ی دهم : الکساندریت است و 15 هزار دلار در هر قیراط قیمت و ارزش دارد .
سنگ الکساندریت

سنگ الکساندریت

  • سنگ رده ی یازدهم : بریل قرمز بوده و در رنگ های صورتی و قرمز اشباع شده قابل یافت است و قیمت آن به ازای هر قیراط 10 هزار دلار ارزش دارد .
  • سنگ رده ی دوازدهم : گارنت دمانتوئید بوده و به ازای هر قیراط ، 10 هزار دلار قیمت دارد . این سنگ در رنگ های سبزکم رنگ و سبز پر رنگ ، سبز زیتونی و سبز تیره موجود است .
  • سنگ رده ی سیزدهم : اپال سیاه بوده و ارز آن 10 هزار دلار به ازای هر قیراط می باشد .
سنگ اوپال سیاه

سنگ اوپال سیاه

  • سنگ رده ی چهاردهم : تورمالین پارایبا است که در طیف رنگی آبی و بنفش روشن و سبز نعنایی موجود است و قیمت آن 5 هزار دلار به ازای هر قیراط می باشد .
  • سنگ رده ی پانزدهم :بنیتوئیت که در اخرین مرحله قرار گرفته و در طیف رنگی صورتی ، آبی و سفید قابل یافت است و قیمت آن 4 هزار دلار به ازای هر قیراط می باشد .

بزرگ ترین و گران ترین الماس های جهان کدام اند؟

الماس ها انواع مختلفی دارند که هر یک از قیمت بسیار بالایی برخوردار بوده و جزو بزرگ ترین سنگ های قیمتی جهان به شمار می روند .
این سنگ ها عبارتند از :
کولینان 3106 قیراط ،اکسلسیلور = 995.2 قیراط ، ستاره سیر الئون = 968.9 قیراط، مغول بزرگ = 800 قیراط ، رود خانه وایی = 770 قیراط ، پرزیدنت وارگاس = 726.6 قیراط
، جونکر = 726 قیراط ، جوبیلی = 550.8 قیراط ، دوتویت اسپن = 616 قیراط ، بامگلد = 609 قیراط

 

گران ترین سنگ در ایران کدام است؟

سنگ گوهر

در ایران و معادن کشور ، سنگ های قیمتی و گران قابل یافت بوده و گاها افراد از این سنگ به عنوان سوغاتی خریداری می کنند . سنگ گوهر یکی از سنگ هایی است که تاریخچه ی دیرینه ای دارد و ابن سینای حکیم از این سنگ برای شفا بسیار استفاده می کرد . این سنگ هم قیمتی بوده و هم خواص درمانی دارد و هم به عنوان سنگ زینتی از آن می توان استفاده کرد .

سنگ فیروزه :

فیروزه ی ایرانی یکی از زیباترین سنگ هاست که علاوه بر اینکه خواهان بسیاری دارد ، یکی از پر فروش ترین سنگ های زینتی هم به شمار می رود و یکی از معروف ترین آن ها سنگ فیروزه ی نیشابور است که در یکی از معادن شمال غرب نیشابور قابل یافت است .

گرانترین انگشتر فیروزه - انگشتر نقره-فیروزه آبی Royston

سنگ فیروزه

سنگ عقیق :

یکی دیگر از قیمتی ترین و پر طرفدار ترین سنگ های ایرانی ، سنگ عقیق ایرانی است که در طیف مختلفی از رنگ ها مثل : سفید ، خاکستری ، نارنجی ، قرمز ، سیاه ، ابی و کبود را در بر گرفته است . همچنین این سنگ در استان خراسان جنوبی ( شهر قائن ) ، گسل جنوبی شاهرود – سمنان و استان کرمان قابل یافت است .

برخی سنگ ها همچون سنگ توپاز در جزیره ی هرمز ، سنگ بریل در همدان و مشهد ، سنگ تورمالین در همدان و تویسرکان ، سیستان و لوچستان ، خراسان جنوبی و استان لرستان ، سنگ زیبای فلوریت در مازندران ، استان زنجان و کردستان ، کانی زیرکن در استان همدان ، سیستان و بلوچستان و یزد ، سنگ آمیتیست در استان خراسان جنوبی و سنگ قیمتی گارنت در مشهد ، تکاب ، شاهین دژ ، همدان و آذر بایجان شرقی وجود دارند که پس از استخراج ، به فروش نیز می رسند . همچنین برخی از این سنگ ها به عنوان سنگ ماه تولد نیز به حساب می آیند .

 

شما کدام یک از گران ترین سنگ های دنیا را دوست دارید ؟ دلیبلش رو ه مدر قسمت نظرات برایمان بنویسید .

دسته‌بندی: سنگ شناسی

پر فروش ترین محصولات شکنج

  • 1,919,000تومان

  • 388,850تومان

  • 611,050تومان

  • 494,900تومان

آخرین مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه