سنگ یشم چیست و یشم چه خواص درمانی دارد ؟

سنگ یشم چیست و یشم چه خواص درمانی دارد ؟

سنگ یشم چیست و چه خواصی دارد ؟  سنگ یشم از جمله سنگ هایی است که در ایران ، چین و سایر کشور ها از اهمیت بالایی برخوردار است و تاریخچه ی به خصوصی دارد . همچنین این سنگ دارای خواص متنوع معنوی و درمانی بوده و بسیاری از مردم علاوه بر زیبایی آن ، طرفدار خواص آن هستند و جذب آن شدند . با ما در مجله فروشگاه طلا و جواهر شکنج همراه باشید تا بیشتر در مورد سنگ یشم اطلاعات کسب بکنید .

سنگ یشم چیست ؟

از آن جایی که سنگ یشم از زمان گذاشته در شرق زمین رایج تر و پر کاربرد تر بوده ، نه تنها فقط به عنوان یک جواهر بلکه به عنوان یک سنگ با ارزش و قیمتی که بسیار میان آن مردمان محبوبیت داشته و با قلب و روح جهان در ترادف می بوده است که قدمت این سنگ با چین برابر است . همچنین حکاکی هایی که برای بار اول بر روی این سنگ ها انجام شده ، به حدود 5 هزار سال ق.م باز می گردد و از دیر باز ، استفاده از سنگ یشم نماد خوش بختی و عمر طولانی عشق در زندگی شان بوده و مردمان چینی ، به آن اهمیت بسیاری قائل می شدند .

سنگ یشم یا جید ( jade ) ، جزو سنگ های ارزشمند و گران بهایی است که عنوان سنگ بهشت را هم به خود گرفته است . واژه ی یشم ریشه ی اسپانیایی داشته و غالبا به معنای سنگ درد در پهلو و سنگ افسردگی می باشد . این سنگ تاریخچه ی متفاوتی داشته و در مشرق زمین هم معنی عرفانی به خود گرفته است .

سنگ یشم چیست

سنگ یشم چیست ؟

 

اسپانیایی ها به این دلیل که دیدند مردمان آن دیار ، سنگ یشم را جهت تسکین دردشان به کار می برند و بیشتر برای درمان درد پهلو از ان استفاده می کردند عنوان سنگ درد در پهلو را به آن گذاشتند .

سنگ یشم در ایران نیز تاریخچه ی به خصوصی داشته و جزو کالاهای وارداتی به حساب می آمد .

در دوران میلادی و یا قبل از میلاد ، ایرانیان باستان به دلیل داشتن روابط بالای تجاری با چین ، اشیای سنگی که از نوع یشم بود را وارد کشور میکردند و جزو آثاری حساب می شدند که روی آنان حکاکی انجام می شد و یک نمونه ی آن بعد ها در استان گیلان تحت عنوان پسر سنگی یافت شد . همچنین یک جام پایه دار از جنس یشم در تخت جمشید یافت شد و جزو آثار گران بها قرار گرفت .

یکی از نکات جالب در رابطه با سنگ یشم این است که ؛ علاوه بر چین که مرکز عمده ی یشم در جهان است ، کانادا و سیبری نیز تولید کننده ی برتر یشم در جهان هستند . هرچند که مرکز تولید تمامی این ها چین بوده و به سایر نقاط جهان نیز صادر می شود .

انواع سنگ یشم

این سنگ شامل یشم سبز ، بنفش ، ابی ، سیاه ، اسطوخدوسی و سرخ است که هر یک معنای متفاتی دارد . که از میان آن ها یشم سبز نماد خوش شانس بودن و سعادت و موفقیت را دارد و از محبوبیت بسیار بالاتری برخوردار است .

از جمله ی زیبا ترین و قیمتی ترین انواع سنگ یشم ، سنگ زمردی بوده که معروف به سنگ یشم زینتی شاهنشاهی می باشد و در منطقه ی میانمار به دست می آید .
معمولا بیشتر سنگ هایی که به رنگ سبز هستند ، در برابر نور آفتاب مایل به رنگ خاکستری و گاهی اوقات مایل به رنگ سفید می شوند .
همچنین یکی دیگر از انواع سنگ یشم ، یشم روسیه بوده که به رنگ سبز از نوع تره فرنگی بوده و در کشور روسیه ، نزدیکی دریاچه ی بایکال به دست می آید .

از جمله مواردی که در رنج قیمت سنگ یشم تاثیر گذار است ، بافت آن و میزان شفافیت آن بوده که تقاوت قیمت ایجاد می کند و سنگ های نیمه شفاف از میان سایرین ، محبوبیت بیشتری دارد .

اگر بخواهید با یکی از با ارزش ترین سنگ های یشم آشنا شوید ، که هم نیمه شفاف است و هم به رنگ سبز است ، سنگ ایمپریال ( imperial ) نام دارد که در میانمار به دست می آید و ممکن است رنگ های متفاوت و دیگری را در بر بگیرد .

سنگ یشم حاوی 2 نوع از یشم است که شامل یشم های جیدیت و نفریت می شود و به نسبت جزو سنگ های ارزان قیمت هستند .

سنگ جیدیت و نفریت

تا قبل از زمانی که یک مرد فرانسوی تفاوت میان این دو را به طور رسمی اعلام کند ، که اصلی ترین تفاوت این دو سنگ قدمتشان است ، آن هم قدمتی 7 هزار ساله ، که طبق گفته های آن مرد فرانسوی ، سنگ جادئیت جزو سنگ های یشم سبز یوده و نفریت جزو هرنبلند است . و همچنین اعلام کرده است که درجه ی سختی جیدیت بیشتر از نفریت بوده و میزان سفتی نفریت بیشتر از جیدیت می باشد و همچنین سنگ جیدیت از لحاظ ارزشی و قیمتی بالا تر از نفریت می باشد .

سنگ جیدیت :

این سنگ علاوه بر ارزش بالایی که نسبت به نفریت دارد ، از لحاظ شفاف بودن و کیفیت نیز بسیار جایگاه بالاتری داشته و متشکل از نوعی سایه هایی به رنگ سبز که زیبایی اش را چند برابر کرده است که در میانمار قابل یافت است .

سنگ نفریت :

سنگ نفریت با توجه به بالا بودن میزان سختی خود ، در گذشته بیشتر به عنوان سلاح های جنگی کاربرد داشته و در مشرق زمین ، بیشتر تحت عنوان سنگ تبر شناخته و جا افتاده است . علاوه بر موارد ذکر شده درباره ی این سنگ ، لازم به ذکر است که سنگ نفریت جزو سنگ های رایج از دسته ی سنگ های یشم بوده و اکثرا در حکاکی ارزش بالاتری دارد و قیمت نسبتا پایین تری دارد .

 

خواص ماورائی سنگ یشم

این سنگ از نظر ماورائی نیز خواص بسزایی داشته و تحت عنوان حرز یا به نوعی حامی به کار گرفته می شود که تهیه و قرار دادن آن در قسمتی از خانه و یا مکان خاص از جمله محل کار ، به دور شدن انرژی منفی کمک کرده و منجر به نشاط و آرامش قلب و روح آدمی می شود .

همچنین به علت تماس یشم بنفش و سبز با چاکرای قلب ، بر عواطف و ویژگی های روحی و احساسی آن ها هم اثر گذار بوده و حتی از لحاظ فیزیکی تاثیر بسیاری روی قلب می گذارد . علاوه بر آن ، در تنفس عمیق انسان نقش به خصوصی داشته و همچنین سوخت و ساز و سیستم عصبی انسان را به تعادل می رساند .

سنگ یشم انسان را از قرار گرفتن در هرگونه حالات هیجانی علی الخصوص خشم و پرخاشگری مصون داشته و در تقویت اعتماد بنفس آدمی تاثیر گذار است .
علاوه بر ویژگی های ذکر شده ، نکته ی حائز اهمیت این است که از قدیم الایام گفته اند اگر سنگ یشم زیر بالشت قرار داده شود ، منجر به تقویت حافظه شده و ایمان را به زدگی انسان می بخشد و باعث می شود انسان به خواسته های خود دست پیدا کند .

سنگ یشم چیست

خواص ماورائی سنگ یشم

 

خواص درمانی سنگ یشم

سنگ یشم علاوه بر خواص ماورائی ، خواص درمانی نیز داشته و در درمان بسیاری از بیماری ها تاثیر گذار بوده است که برخی از آن ها عبارتند از :

  • موثر در درمان بیماری تشنج ، سنگ کلیه و غدد ادرنال، مشکلات قلبی ، مشکلات فشار خون ، ناراحتی معده و مشکلات ریوی
  • تسهیل دوران زایمان و بارداری
  • درمان سر درد مزمن و میگرن ، بدین صورت که سنگ را زیر نور آفتاب قرار داده و سپس در پیشانی مابین دو چشم به مدت 15 دقیقه قرار داده شود .
  • تاثیر بر روی سیستم سمپاتیک
  • تصفیه ی ارگان های بدن
  • نیرو بخش و موثر در تقویت قوای جنسی
  • اثر قوی بر حالات روانی بدن
خواص درمانی سنگ یشم

خواص درمانی سنگ یشم

 

خواص دیگر سنگ یشم

سنگ یشم علاوه بر خواص درمانی خواص دیگری دارد که در ادامه به آنها اشاره ای خواهیم داشت :

  • این سنگ به ثبات شخصیتی و خود شکوفایی کمک می کند .
  • برای دست یابی به موفقیت و رفاه کمک می کند .
  • سربلندی و خوشبختی را به همراه دارد .
  • برای درک بهتر جنس مخالف کمک می کند .
  • بهترین محافظ برای کودکان در برابر بیماری هاست .
  • رونق کسب و کار و پیشرفت در زندگی را به همراه دارد .
  • به افزایش طول عمر کمک می کند .
  • به زندگی برکت و ارامش را هدیه می دهد .

نکته:

لازم به ذکر است بدانید ، این سنگ با توجه به امواجی که دارد ، مناسب برای افرادی که مبتلا به بیماری هپاتیت و تالاسمی هستند نمی باشد و نباید در معرض آنان قرار بگیرد .

نحوه ی نگهداری از سنگ یشم

سنگ یشم از روش نگهداری و شارژ برخوردار است ، بدین صورت که باید ماهی دو بار در آب جاری شسته شود .

سنگ یشم ، سنگ ماه تولد

این سنگ ، جزو سنگ ماه های تولد هم به شمار می رود که سنگ ماه متولدین فروردین ، اردیبهشت ، خرداد ، مهر را شامل می شود .

 

نظر شما در مورد سنگ یشم چیست ؟ آیا به خواص سنگ یشم ایمان دارید ؟‌

 

دسته‌بندی: سنگ شناسی

پر فروش ترین محصولات شکنج

  • 1,206,950تومان

  • 388,850تومان

  • 535,300تومان

  • 494,900تومان

آخرین مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه