فرق گوشواره با پیرسینگ چیست ؟

فرق گوشواره با پیرسینگ چیست ؟

فرق گوشواره با پیرسینگ چیست ؟ در این مطلب اشاره ای کوتاه به فرق گوشواره با پیرسینگ خواهیم داشت و تفاوت گوشواره با پیرسینگ را به صورت کامل شرح خواهیم داد .

گوشواره ها یکی از انواع زیورآلات می باشند که بوسیله سوراخ کردن گوش ، مورد استفاده قرار می گیرند . ( به استثنا گوشواره های کلیپسی ) . امروزه استفاده از گوشواره در میان آقایان نیز به چشم میخورد ولی در میان خانم ها رایج تر و مرسوم تر می باشد که در انواع مختلف طراحی و تولید می شود .

با توجه به استانداردهای مد ، مردم به شدت روی جواهرات سرمایه گذاری می کنند . همچنین برای منحصر به فرد و کلاسیک به نظر رسیدن به اکسسوری ها توجه بیشتری می شود.

جواهرات مد روز و لوازم جانبی نور بیشتری به کمد لباس می بخشند . از پوشیدن مجموعه های سنتی گرفته تا مجموعه های سفارشی شگفت انگیز ، جواهرات بیشترین تقاضا را دارند . اگر نوع مناسبی از جواهرات همراه با لباس انتخاب شود ، در واقع می تواند از دنیای آگاه پیشی بگیرد . گوشواره و پیرسینگ یکی از اشکال به رخ کشیدن جواهرات است و انتخاب اشتباه هر کدام استایل تان را نابود خواهد کرد .

گوشواره چیست؟

گوشواره زینتی که زنان و مردان در گوش خود آویزند ،‌ گوشواره می تواند از مواد های مختلفی مانند :‌طلا ، نقره ، استیل و … ساخته شود .

در بسیاری از فرهنگ ها ، گوشواره اهمیت خود را دارد . بسیاری از افراد نیز پوشیدن گوشواره را کاری بسیار فرخنده می دانند . اکنون گوشواره ها به بخشی از جواهرات مد تبدیل شده اند . زیبایی هر فردی را افزایش می دهند .

پیرسینگ چیست؟

پیرسینگ اصلاحی است که با ایجاد سوراخ در هر قسمت از پوست خارجی ایجاد می شود . سوراخ کردن را می توان حتی در داخل دهان ( روی زبان ، پوشش داخلی دهان یا داخل گونه ) انجام داد . پیرسینگ روی نواحی ضخیم پوست تمرکز دارد مردم آن ها را دریافت می کنند تا جذاب به نظر برسند . چند سنت و فرهنگ وجود دارد که از سوراخ کردن سپتوم ، سوراخ کردن شکم و سوراخ کردن زبان پشتیبانی می کند.

 

گوشواره چیست ؟

گوشواره چیست ؟

 

پیرسینگ نیاز به ابزارهای حرفه ای مناسب برای انجام این فرآیند بدون ایجاد آسیب به پوست دارد . این کار را می توان با استفاده از تفنگ های سوراخ کننده ، سوزن ، لوله های سوزن گیرنده ، چوب پنبه و پنس انجام داد . برخی از نواحی مانند سوراخ بینی ، ابرو ، زبان ، شکم و … نیز قبل از حرکت به سمت جلو نیاز به بیهوشی دارند .

فرق گوشواره با پیرسینگ

فرق گوشواره با پیرسینگ این است که این دو اصطلاح “گوشواره” و “پیرسینگ” کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند . گوشواره بر روی خود گوش انجام می شود در حالی که سوراخ کردن را می توان در هر جایی از بدن انجام داد  تمایز اصلی زمانی رخ می دهد که نگاهی به ضخامت پوست داشته باشیم. پیرسینگ بر روی نواحی ضخیم تر و در واقع روی گوش ها تمرکز دارد.

تنوع رنگ ، شکل ، طرح و گزینه بسیار زیادی در گوشواره وجود دارد . الماس ، مروارید ، سنگ های نفیس ، حلقه ها ، انگشتر های سنگین معمولاً به عنوان گوشواره استفاده می شوند . با توجه به دسته پیرسینگ ها ، حلقه ها ، ناودانی ها ، حلقه ها و سیم ها از فولاد ضد زنگ یا نقره ساخته شده اند .

به منظور جلوگیری از هر گونه بثورات یا عفونت پوستی بیشتر ، نیاز به استفاده از محلول های مبتنی بر الکل بر روی پیرسینگ وجود دارد گوشواره نیازی به مراقبت ویژه ندارد . بهبودی گوشواره حدود 3 تا 6 هفته طول می کشد ، در حالی که سوراخ کردن ممکن است 4 تا 10 هفته طول بکشد تا بهبود یابد . اینا فرق گوشواره با پیرسینگ بود که براتون توضیح دادیم .

 

بیشتر بخوانید : تعبیر خواب گوشواره

 

گوشواره در مقابل پیرسینگ

تفاوت اصلی گوشواره و پیرسینگ این است که گوشواره به طور کلی روی پوست بدون غضروف سوراخ می شود در حالی که سوراخ کردن بیشتر روی غضروف انجام می شود. هر دو فرآیند به روش خود مکمل یکدیگر هستند. هر دو برتری نسبت به یکدیگر دارند.

گوشواره نوعی جواهرات است که در لاله گوش یا هر پوشش خارجی گوش قرار می گیرد. سوراخ کردن لاله گوش اغلب به عنوان گوشواره شناخته می شود.

پیرسینگ چیست ؟

پیرسینگ چیست ؟

 

سوراخ کردن گوش حتی می تواند به شکل گل میخ باشد. مزیت گوشواره نسبت به پیرسینگ این است که در حین سوراخ کردن لاله گوش کمی کمتر درد می کند.

پیرسینگ فرآیند ایجاد سوراخ در هر قسمت از بدن، به طور معمول به غیر از گوش است. معمولاً روی غضروف‌ها انجام می‌شود و بزرگترین مزیت پیرسینگ این است که می توان آن را در هر نقطه از بدن انجام داد.

 مقایسه سوراخ کردن گوش

معنی گوشواره به طور کلی در گوش ساخته می شود . پوست نرم تر لاله گوش بیرونی سوراخ می شود و از این رو  ، این فرآیند تبدیل به یک گوشواره می شود . فرآیندی که در آن یک سوراخ یا سوراخ در هر نقطه از بدن ایجاد می شود تا جواهرات مختلف را بپوشانند ، به عنوان سوراخ کردن شناخته می شود.

انواع گوشواره ها معمولا بر روی لوب یا لوب بالایی ساخته می شوند. نوع دیگری از گوشواره ها را می توان از روی مارپیچ ، مارپیچ رو به جلو وگاهی اوقات دایت ساخت . دایت تا حدودی ضخیم تر از ناحیه مارپیچ است . پیرسینگ به طور قطع در نواحی مختلف بدن انجام می شود . برای ناحیه غضروف گوش تراگوس و حلزون درست می شود . بینی ، سوراخ بینی و سپتوم سوراخ شده است .

فرق گوشواره با پیرسینگ چیست ؟

فرق گوشواره با پیرسینگ چیست ؟

 

بیشتر بخوانید:  بهترین گوشواره برای کودکان

 

درد :

از آنجایی که پوست اطراف ناحیه غیر غضروفی گوش بسیار نازک است ، بنابراین گوشواره درد بسیار خفیفی دارد یا درد ندارد . سوراخ کردن بدن ، به خصوص سوراخ بینی ، بسیار دردناک است . این به این دلیل است که غضروف پوست اطراف آن را بسیار ضخیم می کند .

طول عمر :

به دلیل پوست نازک و نرم گوشواره عمر طولانی تری دارد . این بدان معناست که اگر گوشواره برای چند روز برداشته شود ، احتمال بسته شدن سوراخ بسیار کمتر است . به محض برداشتن اجناس از سوراخ ها ، اندازه سوراخ شروع به کاهش می کند . پس اثر گوش درد کمتری دارد و در نتیجه سریع التیام می یابد . پیرسینگ زمان زیادی برای بهبودی نیاز دارد . همچنین ، احتمال ابتلا به عفونت های پوستی و تورم در اطراف پوست سوراخ شده وجود دارد .

فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر

فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر شکنج با داشتن گالری جذاب از انواع مدل های خاص و شکیل چشم نواز ترین گالری را داراست برای دیدن نمونه های جدید و خرید گوشواره و خرید انگشتر و …  حتما به گالری شکنج سر بزنید و برای خود و دوستان خود خرید کنید که تمامی مدل ها با بهترین متریال ها و زیر نظر مجرب ترین جواهر ساز ها به صورت دست سازه ساخته شده اند .

با دارا بودن سفارش اختصاصی در شکنج این فرصت برای همه شما وجود دارد که مدل مدنظری خود را به کارشناسان ما سپرده تا در اسرع وقت در درب منزل خود به شما تحویل دهند .

 

به نظر شما از دیگر  فرق گوشواره با پیرسینگ چی میتونه باشه ؟

پر فروش ترین محصولات شکنج

  • 1,206,950تومان

  • 388,850تومان

  • 535,300تومان

  • 494,900تومان

آخرین مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه