نحوه تشخیص طلا اصل از بدل و تقلبی + روش های خانگی

نحوه تشخیص طلا اصل از بدل و تقلبی + روش های خانگی

آیا با راه های تشخیص طلا اصل از بدل آشنا هستید ؟ تفاوت طلای اصل و تقلبی ؟ راه های تشخیص طلای اصل خانگی ؟

امروزه چون شبه طلا در بازار ها و پیج ها بیشتر شده است در وحله اول باید همیشه از جای معتبر خریداری کنیم و بعد در هنگام خرید اطلاعات کافی درباره طلاهای اصل داشته باشیم تا در خرید آگاهانه خرید کنیم تا بعد دچار پشیمانی نشویم اگر قصد تشخیص طلا اصل از بدل در خانه را دارید همراه ما باشید تا  تشخیص خانگی طلای اصل و تقلبی را بیان کنیم .

روش تشخیص طلا اصل از طلای تقلبی

همه ی افراد امروزه طلا را یک شی زینتی می دانند اما در واقع می توان گفت بیشترین استفاده به صورت سرمایه گذاری است و در این حالت مخصوصا در زمان های گذشته که هیچگونه مرجع رسمی برای تشخیص طلا ارائه نشده بود از روش های سریع با پاسخگویی  همان لحظه برای تشخیص طلا اصل و تقلبی استفاده می کردند :

1. اعداد حک شده بر روی تمامی طلاها

بر روی تمامی طلاها یک سری عدد های حک شده که در واقع آن عدد ها کد های شناسایی طلا می باشند با خواندن آن میتوان عیار و در صد خلوص طلای محصول را فهمید .حال با درج شدن کد 750 بر روی هر گونه محصولی که در دست خود دارید این به معنی طلای 18 عیار و نشان دهنده 75 درصد طلا می باشد در بعضی مواقع هم عیار طلا به صورت 18k نشان داده می شود که این هم به معنی 18 عیار بودن طلا است .

نحوه تشخیص طلا اصل از بدل با عدد حک شده

طریقه فهمیدن طلای اصل از بدل با عدد حک شده

 

این بهترین و راحت ترین نشانه برای تشخیص هرگونه طلا از جمله دستبند ، انگشتر ، گوشواره و گردنبند می باشد فقط کافی است با دقت کد حک شده روی محصول را مشاهده کنید تا از اصل بودن طلای خود اطمینان خاطر داشته باشید .

2. کشیدن طلا روی سطح سرامیک

در این روش نیاز به ابزار خاصی نیست که اینگونه می گوییم هم برای راحتی هم پاسخ سریع برای تشخیص طلای اصل از بدل و تقلبی که در زمان گذشته به دلیل پاسخگویی سریع و راحت بیشتر مورد استفاده قرار میگرفت ، برای این کار یک ظرف سرامیکی بدون لعاب نیاز است که طلا را بر روی سطح این ظرف می کشیم اگر اصل بود یک خط طلایی از خود بر جای می گذارد ولی اگر تقلبی بود یک خط سیاه از خود بر جای می گذارد که با این کار مطمئن می شویم که طلا تقلبی است یا اصل .

نحوه تشخیص طلا اصل از بدل با سرامیک

روش تشخیص طلا اصل از بدل با سرامیک

 

تشخیص طلا اصل از بدل در منزل

در این جا ما مطالبی برای شما مطرح می کنیم که در خانه یا در هر جا با پیدا کردن هر شی زرد و فلزی را به راحتی و با استفاده از ابزارآلات آسان که در خانه هر شخصی موجود است را برای تشخیص بدل و اصل بودن آن مورد استفاده قرار دهید .

1. تشخیص طلا با آبلیمو و سرکه

یک روش بسیار آسان که در هر کجا بدون هیج محدودیتی می توانید انجام دهید ، اول می توانید درون ظرفی آبلیمو یا سرکه ریخته بعد شی فلزی که شک دارید بر تقلبی بودن آن را در ظرف انداخته سپس 5 دقیقه صبر کنید اگر در این زمان گفته شده سیاه و تغییر رنگ داد صد در صد به تقلبی بودن آن پی می بریم . این یه روش خوب برای تشخیص طلا اصل از بدل و فیک هستش .

2. تشخیص طلا اصل از بدل با وایتکس

برای تشخیص طلای اصل از بدل می توان از اسید های قوی مانند وایتکس استفاده کرد که بلافاصله هم نتیجه مشخص می شود اینگونه که یک قطره از وایتکس را روی محصول میریزیم در صورت طلا بودن واکنش می دهد و آن قسمت به رنگ قرمز ، قهوه ای یا سبز در می آید ولی اگر غیر طلا بود با ریختن وایتکس واکنش می دهد و به رنگ سیاه در می آید .

نحوه تشخیص طلا اصل از بدل با اسید

نحوه تشخیص طلا اصل از بدل با اسید

 

3. تشخیص طلا اصل از بدل با صدا

در این روش کافیست با فلز های دیگر بر روی زیورآلاتی که می خواهید تست کنید ضربه بزنید اگر صدای ضربه زنگ مانندی ایجاد کرد که تا 2 ثانیه طول کشید طلا است ولی در صورت تولید صداهای  متفاوت زیورآلات شما تقلبی است و ارزشمند نیست .

4. تشخیص طلا اصل با حرارت

در این روش می توان از قابلیت رسانایی طلا استفاده کرد پس می توان با این روش خانگی آسان به راحتی طلای اصل و غیر اصل را تشخیص داد اینگونه که طلای خود را بر روی یک قطعه یخ می گذاریم که در دمای معمولی اتاق باشد سپس یخ زودتر از حد زمان معمول ذوب شد می توان گفت که طلای شما اصل است . به زبان ساده تر اگر سرعت ذوب شدن یخ زیاد تر شد یعنی این که طلای اصل می باشد .

 

مطالب پیشنهادی : روش تشخیص نقره اصل

 

5. تشخیص طلا اصل از بدل و تقلبی با استفاده از ید

روش دیگر از تشخیص طلای اصل از بدل تست کردن با ید است پس می توانید مقداری از ید را بر سطح طلا موردنظر خود بکشید اگر رد باقی ماند میفهمیم که طلای ما تقلبی است پس به یاد داشته باشید ید بر روی طلای اصل هیچگونه ردی باقی نمی گذارد .

6. تشخیص طلا اصل و تقلبی با آب

یک روش کاملا آسان و بدون نیاز به ابزار به راحتی می توانید یک ظرفی را پر از آب کنید سپس زیورآلاتی که می خواهید تست کنید را درون ظرف بریزید اگر ته نشین شدند طلا اصل است ولی اگر در روی آب شناور شدند طلای تقلبی می باشند .

نحوه تشخیص طلا اصل از بدل با آب

نحوه تشخیص طلا اصل از بدل با آب

 

فروشگاه شکنج

با چند نمونه از تشخیص های طلا به روش خانگی و آسان در بالا آشنا شدید حالا در آخر سخنان مهمی برایتان بازگو می کنیم همه ی شما می دانید که امروزه بدلیجات بسیار زیادی وارد بازار های ما شده که شباهت آن به طلا های اصل خیلی کم است و تشخیص بعضی از آن ها هم کار سختی است ، پس سعی کنید از فروشگاه ها و سایت های معتبر و مطمئن مانند سایت طلا و جواهر شکنج که تمامی محصولات را با ضمانت و بهترین متریال بازار می سازد خرید کنید  .

برای خرید مدل ها ی خاص دست سازه کافیست به صفحه اصلی بروید و برای خود و عزیزان خود بهترین هارا انتخاب و خرید کنید و در آخر حتما  به هنگام خرید فاکتور را فراموش نکنید چون طلا کالای بسیار گرانبهایی محسوب می شود اگر در موقع خرید به آن دقت نکنید ممکن است دچار ضرر مالی بسیار زیادی شوید .

 

 شما چه روش های دیگری برای تشخیص طلا اصل از بدل دارید ؟ فراموش نکنید نظرات و پیشنهاد های خود را با ما و سایر همراهان مجله شکنج در میان بگذارید .

پر فروش ترین محصولات شکنج

  • 1,206,950تومان

  • 388,850تومان

  • 535,300تومان

  • 494,900تومان

آخرین مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه