معرفی خواص در نجف و نحوه اماده سازی دُرّ نجف

معرفی خواص در نجف و نحوه اماده سازی دُرّ نجف

سنگ دُرّ نجف ، که به نام دُرّ کوهی نیز شناخته می‌شود ، نوعی کوارتز شفاف و بی‌رنگ که در وادی السلام شهر نجف در کشور عراق ، اصل آن را می توان یافت . این سنگ با ارزش از نظر معنوی و مذهبی برای همه مسلمانان ، به خصوص شیعیان ، اهمیت زیادی دارد و احادیث و روایات متعددی در مورد خواص و فضایل آن نقل شده است امروز در این مقاله به خواص در نجف و نحوه پیدایش آن به طور کامل خواهیم پرداخت .

درباره سنگ دُرّ

سنگ در براق و شفاف  از خانواده کوارتز که با این نام به معنای « مروارید نجف » معروف است ، زیرا فقط می‌توان آن را از وادی‌السلام در نجف ، عراق تهیه کرد . این سنگ قیمتی در غرب نجف نزدیک دریای نجف نیز یافت می شود  سنگ در بین سایر سنگ ها به دلیل شفافیت منحصر به فردی که دارد خاص و جذاب تلقی می شود .

درباره سنگ در نجف

خواص در نجف –  درباره سنگ در نجف

سنگ‌های قیمتی در زمان‌های بسیار مشخصی جمع‌آوری می‌شوند ، به‌ ویژه در روزهای آفتابی پس از باران که سنگ‌ها را می‌شوید و به خورشید اجازه می‌دهد تا درخشندگی آن‌ها را افزایش دهد و پیدا کردن آن را برای کلکسیونرها آسان‌تر می‌کند . مردم محلی بهترین زمان برای جمع‌آوری سنگ دُر  را بعد از باران می‌دانند ، این سنگ دارای ارزش مذهبی به‌ویژه در میان مسلمانان شیعه می باشد همچنین هنگام تهیه سنگ ها برای استفاده به عنوان انگشتر یا گردن بند، معمولاً نام شخصیت های مذهبی مانند نام محمد و آل او یا آیاتی از قرآن بر روی سنگ های در هک می شود .

خواص در نجف

سنگ در نجف ، که به نام دُر نجف یا دُر کوهی نیز شناخته می‌شود ، نوعی کوارتز شفاف و بی‌رنگ که در وادی السلام شهر نجف در عراق یافت می‌شود

خواص در نجف

خواص دُرّ نجف

این سنگ از نظر معنوی و مذهبی برای مسلمانان ، به خصوص شیعیان ، اهمیت زیادی دارد و احادیث و روایات متعددی در مورد خواص در نجف و فضایل آن نقل شده که در پایین به چند نمونه از آن ها را بیان میکنیم :

خواص و فضایل معنوی در نجف :

  1. دفع کننده شیطان و وسوسه‌های او
  2. ایجاد آرامش و سکون در فرد
  3. افزایش تمرکز و قدرت تفکر
  4. ایجاد حس معنویت و تقرب به خداوند
  5. دفع بلا و دور کننده خطرات
  6. حفظ و ثبات ایمان
  7. افزایش رزق و روزی
  8. آسان شدن زایمان
  9. محافظت از کودکان

خواص و فضایل درمانی در نجف :

  1. تقویت حافظه و تمرکز
  2. رفع اضطراب و استرس
  3. درمان بیماری‌های چشم
  4. تقویت سیستم ایمنی بدن
  5. درمان سردرد و میگرن
  6. کاهش دردهای عضلانی و مفصلی
  7. بهبود بیماری‌های گوارشی
  8. تنظیم فشار خون

محل استخراج سنگ دُرّ نجف

بعد از اینکه خواص در نجف را یاد گرفیتیم حالا بریم سرغ محل استخراج این نوع سنگ . محل اصلی استخراج در نجف ، قبرستان وادی السلام ، این قبرستان که در شهر نجف اشرف واقع شده ، یکی از بزرگترین قبرستان های جهان محسوب می‌شود و میلیون‌ها نفر در آن دفن شده‌اند سنگ در نجف که به گوهر نجف یا دُر نجف نیز معروف است.

محل استخراج سنگ در نجف

محل استخراج سنگ در نجف – خواص در نجف

این سنگ به دلیل شفافیت و زیبایی  منحصر به فرد خود ، مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته و از آن برای ساخت انگشتر ، گردنبند و آویز و سایر زیورآلات استفاده می‌شود علاوه بر در قبرستان وادی السلام ، در برخی از مناطق دیگر نجف نیز سنگ در نجف یافت می‌شود اما کیفیت و مرغوبیت این سنگ‌ ها به اندازه سنگ‌ های استخراج شده از قبرستان وادی السلام نمی باشد .

دلایل کمیابی و ارزش بالای سنگ در نجف :

محدودیت محل استخراج : همانطور که در بالا گفته شد ، محل اصلی استخراج این سنگ قبرستان وادی السلام است که به دلیل دفن میلیون‌ها نفر ، خاک آن دارای ویژگی‌های خاصی  می باشد .

سختی استخراج : این سنگ در عمق خاک قبرستان یافت می‌شود و استخراج آن بسیار کار دشوار می باشد .

کیفیت و زیبایی : این سنگ دارای شفافیت و زیبایی منحصر به فردی است که آن را از سایر سنگ‌های کوارتز نیز متمایز می‌کند .

نحوه آماده سازی و تراش سنگ در نجف

سنگ دُر نجف ، نوعی کوارتز شفاف و بی‌رنگ است که به دلیل خاستگاه مذهبی و معنوی خود ، از محبوبیت بالایی برخوردار است تراش و آماده سازی این سنگ ، ظرافت و دقت خاصی را می‌طلبد در ادامه به مراحل کلی این فرآیند می‌پردازیم :

مرحله اول : انتخاب سنگ مناسب

سنگ‌های در نجف در اندازه‌ ها و کیفیت‌ های مختلف یافت می‌شوند برای تراش ، انتخاب سنگی با رگه‌ ها و ناخالصی‌ های کم ، و شفافیت بالا ، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد به طور کلی ، سنگ‌ های درشت‌ تر برای تراش‌ های فانتزی و نگین‌ های بزرگ‌ تر مناسب‌ تر هستند ، در حالی که سنگ‌های کوچک‌ تر برای تراش‌ های ساده و نگین‌ های ظریف‌ تر به کار می‌روند .

تراش سنگ در نجف

تراش سنگ در نجف – خواص در نجف

مرحله دوم : برش سنگ

برش سنگ در نجف ، به دلیل سختی بالای سنگ دُر ، نیازمند ابزار و تجهیزات مخصوص می باشد معمولاً از دستگاه‌ های برش الماسه برای برش دقیق و ظریف سنگ استفاده می‌شود همچنین  برش سنگ در باید با دقت و ظرافت انجام شود تا از لب پر شدن و شکستن آن جلوگیری شود .

مرحله سوم: ساب و پرداخت

پس از برش ، سطح سنگ ناهموار و زبر می شود پس برای صاف و صیقلی شدن سطح سنگ ، از فرایند ساب و پرداخت استفاده می کنند ، ساب زنی با استفاده از پودر های ساینده و ابزار های مخصوص انجام می‌شود در مرحله پرداخت ، از پود رهای نرم‌تر و ابزار های ظریف‌ تر برای ایجاد سطحی صاف و براق استفاده می‌شود .

مرحله چهارم : تراش

تراش سنگ در نجف ، به طرح و مدل دلخواه شما بستگی دارد همچنین تراش‌ های رایج برای این سنگ شامل تراش‌ های ساده ، دامله ، بیضی ، مارکیز و فانتزی می باشد و تراش سنگ در نجف توسط دستگاه‌ های تراش مخصوص و با ظرافت و دقت بالا انجام می‌شوند .

مرحله پنجم : جلا دادن

پس از تراش دادن سنگ های در ، برای افزایش درخشش و زیبایی بیشتر سنگ در ، از فرایند جلا دادن استفاده می‌شود همچنین جلا دادن با استفاده از پولیش‌ های مخصوص و ابزار های ظریف انجام می‌شود .

شارژ کردن سنگ در نجف

شارژ سنگ در نجف یک روش ساده و بسیار آسان می باشد  که با استفاده از آن می توان از خاصیت سنگ در نجف بطور دائم بهره مند شد همچنین برای شارژ در نجف و نحوه بازیابی خواص در نجف باید دقت داشت که هر ماه یک تا دو بار درون آب روان شسته شود و بعد از آن برابر معرض نور خورشید قرار گیرد تا خشک شود و انرژی مجدد را بدست آورد تا بتوانید از خواص انگشتر در نجف اصل بیشترین بهره را ببرید .

محصولات فروشگاه شکنج

ما در تیم شکنج زیورآلات با طرح های خاص و با کیفیت بالا طراحی کرده و می سازیم و اگر قصد خرید طلا و جواهر با طرح های خاص و جذاب را برای پارتنر تان را دارید حتما سری به محصولات شکنج بزنید . برای خرید انگشتر و دیگر زیورآلات شکنج کافیست به صفحه اصلی مراجعه کنید تا دسته بندی های محتلف شکنج را مشاهده کنید .

 

 به نظر شما از خواص در نجف به چه مواردی در بالا اشاره نشده است ؟‌ آیا شما دُر نجف را دوست دارید  ؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

 

دسته‌بندی: سنگ شناسی

پر فروش ترین محصولات شکنج

  • 1,919,000تومان

  • 388,850تومان

  • 611,050تومان

  • 494,900تومان

آخرین مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه