کدام انگشتر ثواب بیشتری دارد ؟ و بهترین سنگ انگشتر کدام است

کدام انگشتر ثواب بیشتری دارد ؟ و بهترین سنگ انگشتر کدام است

کدام انگشتر ثواب بیشتری دارد ؟ کدام یکی از سنگ ها ثواب دارد ؟ بهترین سنگ انگشتر برای خانم ها از نظر اسلام چیست ؟ شاید برای شما نیز اتفاق افتاده است که بخواهید حین خرید انگشتر به ویژگی های معدنی و دینی آن دقت کنید! اینها از سوالاتی است که در حین خرید انگشتر های دارای سنگ های قیمتی از خود می پرسیم .

کدام انگشتر ثواب بیشتری دارد ؟

شاید برای شما هم سوال باشد که کدام انگشتر ثواب بیشتری دارد و برای خرید آن انگشتر اقدام بکنید در دین اسلام تعداد زیادی از انگشتر ها اشاره شده است که ثواب دارند و در ادامه با تک تک این انگشتر ها آشنا خواهید شد .

واین نکته را هم فراموش نکنید که با توجه به احادیث و روایات که همیشه تا کنون بارها و بارها تکرار شده است، استفاده کردن انگشتر با رکاب طلا برای مردان مکروه بوده و جایز نیست و توصیه می شود از انگشتری از جنس نقره یا فلز استفاده نمایند که ثواب بیشتری هم دارد و جایز است. پس با ما همراه باشید تا بدانید کدام انگشتر ثواب بیشتری دارد .

البته انگشتر در هر انگشت معنی خاص خودش را دارد که دانستن این نکته هم خالی از لطف نیست .

کدام سنگ های انگشتر ثواب دارد ؟

هر سنگی که در انگشتر استفاده می شود علاوه بر زیبایی هر کدام خاصیت های خود را دارد که ائمه و بزرگان دین ما هم استفاده از آن ها را توصیه کرده اند . حال شاید با خود بپرسید کدام انگشتر ثواب بیشتری دارد ؟

سنگ هایی که توسط ائمه و بزرگان دین توصیه شده است شامل :

  • سنگ عقیق
  • سنگ در نجف
  • سنگ فیروزه
  • سنگ یاقوت
  • سنگ شرف شمس
  • و…

هر سنگ یک خاصیت به خصوص خود را دارد و هر کدام از سنگ ها ارزشمندند و هر کسی بنا به سلیقه خود سنگ انگشتر مورد نظر خود را انتخاب می کند و البته تعداد سنگ هایی که توصیه شده بیش از یکی می باشد که در ادامه آنها را معرفی می کنیم .

کدام انگشتر ثواب بیشتری دارد ؟

کدام انگشتر ثواب بیشتری دارد ؟

 

انگشتر نقره با سنگ عقیق انگشتری که بیشترین ثواب را دارد

در دین اسلام انگشتر نقره با نگین سنگ عقیق قرمز ، از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است ، ثواب بسیار زیادی داشته و همین طور طرفداران خاص خود را هم دارد. برای سنگ عقیق خواص بسیار زیادی شمرده شده است که به همین دلیل از گذشته بسیار بین بزرگان دین محبوب بوده و امروزه نیز  اکثر مردان انگشتر با نگین سنگ عقیق؛ عقیق زرد یا قرمز به دست می اندازند

از خواص این انگشتر میتوان به :
دور کردن فرد از فقر اشاره کرد و به فرموده ی امام صادق (ع) : مانع تنگ دستی میشود، دور شدن از غم و بلا و چشم زخم و هم چنین بالا بردن فضیلت نماز می شود.

سنگ عقیق که به سنگ عقیق یمن شهرت دارد در شهر صنعای یمن یافت می شود و خرید سنگ عقیق یمن نسبت به انگشتر های عقیق شبه آن، که در شهر های مختلف هم بدست می آید ارزش بالا تری دارد و از لحاظ اصل بودن معتبر تر است. اگر قصدر خرید انگشتر مردانه دارید انگشتر با سنگ عقیق بهترین گزینه می باشد .

کدام انگشتر ثواب بیشتری دارد

سنگ انگشتر عقیق

توصیه ی معصومین در احادیث و روایاتی که به نقل آمده، استفاده از انگشتر با سنگ عقیق است که بسیار ثواب داشته و زیبایی دست صاحب را دو چندان میکند. هم چنین ایشان احادیث مختلفی درباره ی فضیلت این انگشتر فرموده اند که خود می تواند منبع موثقی باشد برای کسانی که هیچ اطلاعاتی در رابطه با فضایل و ثواب انگشتر با سنگ عقیق ندارند.

 انگشتر نقره با سنگ فیروزه

انگشتر نقره حاوی سنگ فیروزه که در روایات مختلف به ثواب و خاصیت آن اشاره شده،از لحاظ درمانی، ثواب این انگشتر بیشتر بر جسم و روح بوده و به جدا از آن برای دعا و حاجت و موفقیت و پیروزی و غیره تاثیر بالایی دارد. سنگ فیروزه که عمدتا در نیشابور یافت می شود و در طیف رنگ آبی و سبزآبی است، ظرافت و زیبایی خاصی به انگشتر می بخشد و بسیار پر طرفدار است.

انگشتر با سنگ فیروزه یکی از بهترین انگشتر برای چشم زخم می باشد یعنی برای دفع چشم زخم بسیار مناسب می باشد .

کدام انگشتر ثواب بیشتری دارد

سنگ انگشتر فیروزه

 

انگشتر نقره با سنگ یاقوت

و اما سومین مورد ، انگشتر نقره با سنگ یاقوت است که برای مرد و زن هم قابل استفاده است اما با این تفاوت که خانم ها با خرید انگشتر زنانه میتوانند جنس انگشتر خود را از نوع طلا انتخاب کنند و مردان از نقره یا فلز و پلاتین و جنس های دیگر بجز طلا و سنگ یاقوت قرمز را به عنوان نگین بر روی انگشتر جایگزین کنند و استفاده کنند.

انگشتر ثواب بیشتری دارد انگشتر یاقوت

سنگ انگشتر یاقوت

 

انگشتر با یاقوت قرمز علاوه بر ثواب و فضیلت هایی که دارد، حاوی رنگ های مختلف بوده و طرفداران بسیاری را جذب خود کرده و مانع غم و اندوه در دل صاحب انگشتر شده و تاثیر دعایش را بالا می برد. این سنگ علاه بر پر طرفدار بودن،گران بها هم می باشد.

 

انگشتر نقره با سنگ دُرّ نجف

دُر به معنای مروارید و نوع نجفی به معنی مروارید نجف می باشد که در زبان فارسی نیز به این نمونه از کوارتزهای شفاف دُر کوهی گفته میشود که دارای خواصی مانند دور کردن بلا، دوری از دشمنان و دشمنی، دفع فقر را دارد که امام صادق (ع) نیز به استفاده از در نجف اشاره کرده است .

امیدواریم که فهمیده باشید که کدام انگشتر ثواب بیشتری دارد و در ادامه نیز انگشتر های دیگر را بررسی خواهیم کرد .

کدام انگشتر ثواب بیشتری دارد

سنگ انگشتر در نجف

 

انگشتر نقره بدون نگین 

و اما مطلب جالب تر این است که، امروزه عده ای از جوانان و اکثرا اقایان، علاقه ی چندانی به انواع سنگ ها به عنوان نگین بر روی انگشتر خود نداشته و ترجیح میدهند انگشتر بدون نگین انتخاب کنند.

از نظر آنان این انگشتر ها مناسب افراد مسن بوده و رفته رفته از خواهانش کم میشود و یا به نوعی حالت قدیمی پیدا میکند و عقیده دارند در قدیم بیشتر رایج بوده و امروزه کاربرد چندانی ندارد، در حالی که این نوع تفکر اشتباه بوده و بالعکس روز به روز ارزش این نوع انگشتر ها بالاتر رفته و خریدار بیشتری دارد. این افراد انگشتر نقره خود را بدون نگین انتخاب کرده و به نظر خودشان مد روز بوده و از آن استفاده میکنند و بسیار ساده و بی طرح و رنگ است.

انگشتر بدل

انداختن انگشتر در هر جنسی برای افراد از نظر اسلام مستحب میباشد بجز انگشتر طلا و استفاده از هر انگشتری مخصوصا انگشتر بدل برای افراد در هر طرح و نقشی خالی از لطف نیست. حتی افرادی که از لحاظ مالی توان خریدن انگشتر گران قیمت یا طلا را ندارند میتوانند انگشت نوع بدل را خریداری کنند و از آن استفاده کنند ، چرا که انگشتر از هر جنسی که باشد خوش یمن است.

آداب انداختن انگشتر

اما پوشیدن انگشتر مخصوصا در مردان از آداب خاصی برخوردار است و بهتر است مردان انگشتر خودرا در دست راست استفاده کنند چرا که ثواب آن هم بیشتر است و انگشتر در دست چپ برای آنان کراهت دارد. انگشت کوچک و انگشت کناری آن در دست راست برای استفاده از انگشتر مناسب تر بوده استفاده ی انگشتر در انگشت میانی و سبابه نیز برای آنان کراهت دارد. به همین دلیل است که اکثر مردان در دو انگشت اخر دست راست خود از انگشتر استفاده میکنند.

خواص انگشتر عقیق در اسلام

از بیشترین کاربرد هایی که از سنگ عقیق وجود دارد مربوط به شیعیان است زیرا انگشتر عقیق در اسلام از منابع مختلفی به عنوان سنگی پربرکت و با خواص معنوی شناخته شده است. بنابراین مسلمانان از این سنگ برای انگشتر های خود استفاده می کنند تا به تقویت ارتباط با معبود، افزایش احساسات معنوی، زندگی سالم و پربرکت، محافظت از شر و بدی، و تقویت مهارت‌ در زندگی خود دست یابند.

بهتر است بدانید که هیچ دلیل علمی مستدل بر خصوصیت‌های معنوی انگشتر عقیق وجود ندارد، اما باور به خواص این سنگ در برخی افراد جامعه به عنوان یک نماد از مومنان، پاکی و صداقت در مسیر ایمان و ارتقاء معنویت بسیار مهم و تاثیرگذار است.

خواص انگشتر فیروزه در اسلام

شاید بتوان گفت این انگشتر به این دلیل مورد توجه مسلمانان قرار گرفت که در شهر مشهد به وفور وجود دارد. بسیاری از افرادی که به شهر مشهد برای زیارت سفر می کنند یکی از این انگشتر ها را برای خود و یا خانواده خود به عنوان سوغاتی تهیه می کنند. جالب است بدانید که انگشتر فیروزه به عنوان یک سنگ قیمتی و مقدس شناخته شده است که به خواص خود معروف است.

از ویژگی های سنگ فیروزه و انگشتر فیروزه می توان به این اشاره کرد که این سنگ به عنوان نماد صداقت و پاکیزگی شناخته می‌شود و اعتقاد به آن ویژگی‌های معنوی دارد.

خواص سنگ یاقوت در اسلام

یاقوت نیز یک سنگ مقدس دیگر است که مورد توجه بسیاری  از افراد قرار گرفته است. در روایات اسلامی، یاقوت به عنوان یک سنگ محافظ شناخته می‌شود که از بدی‌ها و شرورها حفاظت می‌کند و به انسان کمک می‌کند تا از موقعیت‌های نامطلوب دوری کند. یاقوت همچنین به تسهیل ارتباط انسان با معبود کمک می‌کند و او را به سمت عبادت و دینی بالاتر هدایت می‌دهد تا به درجات رفیع تر دین دست یابد.

سفارش انگشتر دلخواه

در فروشگاه طلا و جواهر شکنج شما می توانید علاوه بر خرید انگشتر از بین محصولات متنوع ، انگشتر دلخواه خودتان را نیز سفارش دهید تا انگشتر مورد نظر شما با بهترین کیفیت طراحی و ساخته شود و برای شما ارسال شود . برای سفارش انگشتر دلخواه به صفحه سفارش طلا و جواهر مراجعه کنید .

در این مطلب سعی کردیم با پاسخ به سوال کدام انگشتر ثواب بیشتری دارد؟ به شما انگشتر هایی را معرفی کنیم که بیشترین ثواب را به همراه دارند و می توانند به شما در راستای افزایش معنویت تان کمک کنند. امیدواریم این مطلب برای شما کاربردی باشد و بتوانید بهترین انگشتر را برای خود تهیه کنید.

 

پر فروش ترین محصولات شکنج

  • 1,206,950تومان

  • 388,850تومان

  • 535,300تومان

  • 494,900تومان

آخرین مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه