آیا نقره سیاه می شود ؟ دلایل سیاه شدن نقره چیست ؟

آیا نقره سیاه می شود ؟ دلایل سیاه شدن نقره چیست ؟

آیا انگشتر نقره سیاه می شود ؟ علت سیاه شدن انگشتر نقره چیست ؟ آیا انگشتر نقره به طور تمام عیار از جنس نقره است ؟ در این محتوی علت اینکه چرا انگشتر نقره تغییر رنگ می دهد و به سیاهی میزند را بررسی می کنیم با مجله شکنج تا انتهای این مطلب همراه باشید .

در این مطلب علت تغییر رنگ دادن زیور آلات نقره و نحوه ی مراقبت و پیشگیری از اسیب دیدگی آن اشاره میکنیم . فلز نقره یکی از زیباترین و پر طرفدار ترین فلز ها به شمار میرود که علاوه بر زیبایی و جذابیتش ، گران بها می باشد .این فلز یکی از پر مصرف ترین فلزات میان مردم بوده و از درخشندگی بالایی برخوردار است .

دلیل سیاه شدن نقره چیست ؟

فلز نقره اگر خالص باشد ، به دلیل استفاده نشدن از فلز دیگر با این فلز در ساخت زیور آلات ، ممکن است به راحتی تغییر شکل دهد و ویژگی و زیبایی ظاهری خود را عوض کند و تغییر رنگ دادن یکی از نمونه های بارزی است که جزو معایب آن به حساب می آید .

به همین دلیل است که برای ساخت زیور آلات با جنس نقره ، به طور تمام عیار از این فلز استفاده نمی شود و از فلزات دیگر هم چون طلا و مس برای ساخته شدنش استفاده می کنند . بنابر این فرقی نمی کند زیور آلاتی که از جنس نقره تمام عیار ساخته می شوند نیم ست باشند یا انگشتر ، گوشواره ، گردنبند و یا دستبندو … باشد بلکه آن چیز که اهمیت دارد ، انعطاف پذیری نقره است که مناسب نیست به صورت تمام عیار ساخته شود .

اما اگر شما ، دستبند یا انگشتر و یا هر زیورآلات دیگری خرید کردید که بعد از مدتی تغییر رنگ داده و سیاه شد نگران نباشید ، چرا که اگر رنگش عوض شد بدانید که جنس آن از نقره ی اصل و با عیار بالاست .

دلیل سیاه شدن نقره چیست ؟

دلیل سیاه شدن نقره چیست ؟

 

علت سیاه شدن نقره در چیست ؟

به دلیل مخلوط شدن فلز نقره با مقداری از نمک و گوگرد و مس ، محصولتان به مرور ممکن است تغییر رنگ دهد و کدر شود . هم چنین این رنگ ها ممکن است به زرد تبدیل شود و یا رنگ تیره یا سیاه که علت اینکه تغییر رنگ ، به دلیل وجود مس در نقره است و زمانی که به مواد شوینده یا شیمیایی و الکلی مثل وایتکس و یا انواع رنگ مو یا تعریق بدن برخورد کند رنگش تغییر می کند .

چرا که اگر نقره ی خالص در دمای محیط منزل باشد تغییر رنگ نداده و همان حالت می ماند . کافی است با کمی مراقبت از تیره شدن رنگ انگشتر یا سایر زیورآلات خود جلوگیری کنید . لازم به ذکر است که در شهر های شلوغ و پر جمعیتی مثل تهران که هوای آلوده دارد ، و چون میزان گوگرد در هوای آلوده بیشتر است ، ترکیب گوگرد موجود در هوا با زیور آلات نقره که در آن مقداری گوگرد هم به کار رفته ، موجب زرد شدن ان شود و شما را ازرده خاطر کند .

علت سیاه شدن نقره در چیست ؟

علت سیاه شدن نقره در چیست ؟

 

مطالب پیشنهادی : روش تشخیص نقره اصل 

 

نحوه ی پیشگیری از سیاه شدن نقره جات

باید همیشه توجه داشته باشید که نکاتی را همیشه قبل یا بعد از انجام عمل خاص رعایت کنید تا مانع از سیاه شدن اکسسوری خود باشید . به عنوان مثال :

1- همیشه قبل از شستن دست یا اشیا ، پختن غذا ، رفتن به حمام ، یا ورزش آن ها را در جای امنی گذاشته و بعد از انجام فعالیت خود مجددا از آنها استفاده کنید تا از سیاه شدن نقره جلوگیری کنید .

2- علاوه بر آن به خاطر داشته باشید ، همیشه بعد از آماده شدن برای رفتن به مکان های خاص یا میهمانی ها یا به عبارتی ساده تر بعد از استفاده از عطر یا ادکلن ،میکاپ ، و موارد دیگر از زیور آلات خود استفاده کنید تا کمتر در معرض تغییر رنگ قرار گیرند .

3- هم چنین محیط کاری از جمله مواردی است که زیور آلات بیش تر در معرض اسیب یا تغییر رنگ قرار می گیرند . مخصوصا اگر شخص بیش تر با مواد شوینده یا مواد شیمیایی سرو کار داشته باشد و یا جا به جایی وسیله انجام بدهد ممکن است زود تر به زیور آلات خود اسیب برساند و باعث سیاه شدن نقره خود شود .

4- عده ای از افراد به علت تعریق بیش از حد ، باعث می شوند اکسسوری شان زود تر از بین برود و رنگش عوض شود و به این افراد توصیه می شود در این صورت ، فقط زمانی که احساس می کنند نیاز است ، از زیور آلات استفاده کنند .

5- حتی هنگام خواب ، حمام رفتن و موارد دیگر آنها را در جای مناسبی قرار دهید و مجددا در زمان دیگر از آنها استفاده کنید تا از سیاه شدن نقره جلوگیری کنید .

نکته خیلی مهمی هم که باید به آن توجه کنید این است که بسیاری از مردم حساسیت به زیورآلات دارند و حتما به این نکته توجه کنید .

نحوه ی پیشگیری از سیاه شدن نقره جات

نحوه ی پیشگیری از سیاه شدن نقره جات

 

روش ترمیم تغییر رنگ نقره

اگر نقره جات شما دچار تغییر رنگ شده و زیبایی خود را از دست داده ، می توانید با مراقبت و تمیز کاری آن را مثل روز اول براق و سفید کنید چرا که خاصیت نقره سفید بودن ان است و نیازی به هیچگونه نگرانی نیست . استفاده از مواد نقره شوی ، نمک ، اب جو و خمیر دندان باعث میشود نقره جات خود به زیبایی اول خود باز گردد .

استفاده از خمیر دندان

روش استفاده با خمیر دندان به این صورت است که می توانید مقداری از آن را روی پارچه یا دستمال ، بر زیور الات نقره خود بمالید ، سپس نقره را در ظرفی از اب قرار داده بعد از مدت نیم ساعت تاثیر ان را مشاهده کنید .

استفاده از سرکه

هم چنین در رابطه با روش براق کردن نقره جات با سرکه به این صورت است که مقداری از سرکه را همراه با 2 قاشق جوش شیرین در ظرفی که مقداری هم اب ریخته شده بریزید و مخلوط کنید و سپس نقره ی خود را درون ان انداخته پس از نیم ساعت جواهر خود را بشویید و تاثیرش را مشاهده کنید .

استفاده از نمک و لیمو

نمک و لیمو ترکیبی است که منجر به تمیزی جواهر نقره می شود . 2 قاشق اب لیمو و 1 قاشق نمک را در مقدار کمی از اب مخلوط کرده و جواهرتان را درون ان بیندازید و پس از گذشت نیم ساعت آن را شسته و به کمک پارچه خشک کنید سپس شاهد درخشان شدن جواهر خود شوید .

شما با استفاده از این روش ها میتوانید جواهر خود را زیبا و براق کنید و از سیاه شدن نقره جلوگیری کنید  .

استفاده از پولیش

فروشگاه طلا و جواهر شکنج در همه بسته بندی های خود پولیش دارد که هر موقع احساس کردید محصولی که از گالری شکنج خریداری کردید مانند انگشتر آغوش ، سیاه شده است به راحتی می توانید با این پولیش نقره خود را براق کنید .

 

دلیل سیاه شدن نقره در گردن

سیاه شدن نقره دلایل فراوانی دارد که که در ادامه به تک تک آنها اشاره می کنیم که البته سیاه شدن نقره یکی از فاکتورهای است که نشان می دهد نقره شما اصل می باشد و حین خرید نقره جات تبلیغاتی نظیر نقره ضد کدر و یا نقره بدون سیاه شدن را باور نکنید .

دلیل سیاه شدن نقره در گردن

دلیل سیاه شدن نقره در گردن

 

مجاورت با هوا :

نقره به دلیل سولفید شدن با هیدروژن ، که در هوا وجود دارد ، سیاه می شود. در این تماس یک واکنش شیمیایی رخ می دهد و یک لایه سیاه تشکیل می شود . البته نقره در  زمان هایی که به طور همزمان در مجاورت نور زیاد و رطوبت زیاد ، سریعتر اکسید می شود .

مجاورت با لوازم آرایشی :

از طرفی تماس نقره با محصولاتی مانند لوازم آرایشی، اسپری مو، عطر، لوسیون بدن، سفید کننده و غیره نیز می تواند فرآیند اکسیداسیون را تسریع کند و این کار باعث سیاه شدن نقره می شود  .

مجاورت با پوست :

چربی هایی که از پوست ترشح می شود نیز باعث می شود تا نقره واکنش نشان دهد که به شدت تحت تاثیر غذاهایی که می خورید و یا داروهایی که مصرف می کنید قرار دارد .

 

نظرات خود را در رابطه با راهکار های مقابله با سیاه شدن زیور آلات نقره را در بخش نظرات بنویسید .

پر فروش ترین محصولات شکنج

  • 1,206,950تومان

  • 388,850تومان

  • 535,300تومان

  • 494,900تومان

آخرین مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه