حساسیت به زیورآلات چیست و راه های پیشگیری و درمان آن چیست ؟‌

حساسیت به زیورآلات چیست و راه های پیشگیری و درمان آن چیست ؟‌

راه جلوگیری از حساسیت پوستی چیست ؟ آیا شما هم جز افرادی هستید حساسیت به زیورآلات دارید ؟ آیا با مشکلاتی که در اثر آلرژی بروز می دهند آشنا هستید ؟ حساسیت به زیورآلات یکی از دلایل اصلی هست که باعث می شود بسیاری از افراد از برخی جواهراتی که به آن علاقه دارند باز بمانند. یکی از مواد حساسیت زا نقره است که در برخی موارد و در برخی نفرات باعث بروز حساسیت می شود که می توان با تشخیص آن، درمانش کرد.

در این مقاله برای شما عزیزان درباره عوامل ایجاد حساسیت پوستی و راهکار برای درمان آن خواهیم گفت پس با ادامه این مقاله همراه ما باشید که پشیمان نمی شوید .

حساسیت پوستی چیست ؟

در ابتدا بیاید در مورد حساسیت پوستی صحبت کنیم  ، حساسیت ها امروزه جزو بیماری های شایع محسوب می شوند که تغذیه های نامناسب ، آلودگی های آب و هوا ، گرده گل و گیاه  و… دلایل ایجاد حساسیت هستند . البته برخی حساسیت ها ریشه های مادر زادی داشته و از کودکی افراد را درگیر می کند .

حساسیت به زیورآلات

حساسیت به زیورآلات

 

پوست جز حساس ترین و مهم ترین بخش بدن هر فرد می باشد که در صورت عدم مراقبت صحیح و استفاده از محصولات غیر استاندارد به آسانی پوست آسیب پذیر می کند که پوست شما در تماس با بعضی مواد یا شرایط قرار بگیرد بلافاصله واکنش هایی به صورت حساسیت پوستی ظاهر می شود که بعضا با خارش و قرمزی همراه است و یا بدون خارش و حتی گاهی زخم های سطحی که هر کدام از این موارد علت و درمان متفاوتی دارد .

ایجاد حساسیت علت های مختلفی دارد که برخی از آنها شامل :

  • شوره حیوانات خانگی
  • دمای سرد یا گرم
  • تماس با محصول لاتکسی
  • نیش حشرات
  • گرده گل و گیاه
  • استفاده از پودر لباس‌ شویی
  • استفاده از صابون
  • تماس پوست با مواد شیمیایی
  • مصرف مواد مخدر
  • زیورآلات غیر استاندارد
  • مصرف غذاهای حساسیت‌ زا
  • و …

می باشد البته همه موارد بالا حساسیت پوستی ایجاد نمی کند . حساسیت های پوستی خود به چند دسته کلی دسته بندی تقسیم می شوند که در ادامه به آنها اشاره ای کوتاه خواهیم داشت :

حساسیت پوستی اگزما :

یک بیماری ژنتیکی که در آن پوست دچار خارش قرمزی التهاب می شود که مزمن بوده و معمولا واگیردار نیست . بیشتر در افرادی که سابقه ی حساسیت دارند خود را بروز می دهد پس نوعی حساسیت است . تاول هایی قرمز رنگ ایجاد می کند که حاوی مواد روشن و قرمز است . این بیماری امکان دارد بین اعضای یک خانواده شایع و مشترک باشد .

حساسیت پوستی کهیر   :

کهیر به صورت ضایعاتی سرخ‌رنگ بر روی پوست که گاهی اوقات این نواحی ملتهب و به شکلی برآمده ظاهر می شوند که  با خارش همراه بوده . این احساس خارش، بسته به نوع حساسیت می‌تواند خفیف یا شدید باشد. که حساست زیورآلات معمولا از این نوع می باشد .

کهیر چیست ؟

کهیر چیست ؟

 

علت حساسیت پوستی به زیورآلات

حساسیت پوستی به بدلیجات و زیورآلات یکی از شایع ترین مشکلات رایج برای افرادی است که بطور مداوم از زیورآلات غیر طلا استفاده می کنند که معمولا به صورت حساسیت پوستی خارش و قرمزی و حتی بدون خارش در محل استفاده از بدلیجات ظاهر می شود که در طولانی مدت عوارض بدی به دنبال دارد .

زیورآلات ساخته شده از متریال های بی کیفیت ، آبکاری غیر استاندارد می تواند حساسیت های پوستی شدیدی را ایجاد کند اما بدلیجات! بهتر است از بدلیجات استفاده نکنید چرا که قیمت ارزان آنها تاییدی بر عدم کیفیت و استفاد از فلزهای مخرب و مضرر پوست است .

حال اگر به هر دلیل قصد خرید بدلیجات را داری به نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم توجه کنید تا مشکلات پوستی گریبان گیرتان نشود و بهتر است قبل از خرید بدلیجات به حد کافی تحقیق کنید .

نکاتی که به هنگام خرید بدلیجات باید رعایت کنید !

خرید زیورآلات و بدلیجات در دنیای امروزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است این گونه می توان گفت که هر فرد حالا خانم یا آقا با ساختن استایل خاص و منحصر به فرد با زیورآلات به ظاهر خود اهمیت زیادی می دهند . ولی باید همیشه این را در نظر بگیریم که هنگاه خرید در خصوص مواد سازنده آن ها و کیفیت آن ها را در نظر بگیریم و بعد با شرایط پوستی خود مقایسه کنیم که دچار عارضه پوستی نشویم .

حساسیت به بدلیجات

حساسیت به زیورآلات

راهکار پیشگیری و رفع حساسیت به جواهرات

بهترین راهکارهای مناسب پیشگیری و یا درمان حساسیت به جواهرات رو در ادامه مطلب خواهیم داشت و اگر دچار حساسیت های پوستی هستید به نکات زیر دقت کنید :

پیشگیری از حساسیت به زیورآلات :

1 – جواهرات با جنس طلا و استیل :

بهتر است از جواهرات با جنس طلا و استیل استفاده کنید چرا که طلا و استیل از فلز هایی هستند که می توان گفت درصد کمتری از سایر آلیاژ های حساسیت زا را در ترکیب خود دارند پس اینگونه می گوییم که افرادی که دچار حساسیت پوستی هستند در خرید بدلیجات اول سراغ زیورآلات استیل بروید .

2 – جواهرات با جنس نقره :

حتما اگر نقره خریداری می کنید نقره با عیار 925 خریداری کنید که به خاطر درصد بالای نقره حساسیتی ندارد و به راحتی می توانید از محصولات نقره با کیفیت استفاده بکنید و حساسیت نقره با کیفیت تقریبا صفر است ، ولی برخی ها حساسیت های مادرزادی دارند که قضیه آن جداست .

3 – عدم استفاده از بدلیجات :

بدلیجات حساسیت های پوستی ایجاد می کنند چرا که دارای فلزات مضرر برای پوست و یا متریال های غیر بهداشتی  ساخته شده اند . اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که حساسیت به زیورآلات دارید بهتر است که تا حد امکان استفاده از بدلیجات را کاهش دهید و استفاده از آن را به زمان خاص محدود کرده و برای مدتی کوتاهی از آن استفاده کنید.

درمان حساسیت به جواهرات

درمان حساسیت به جواهرات

درمان حساسیت به زیورآلات :

برای درمان حساسیت به زیورآلات می توانید از روش ها و ترفند های مختلف استفاده کنید که در ادامه به برخی اشره داریم . اما اگر حساسیت پوستی حادی دارید بهتر است به پزشک مراجعه کنید .

۱- پوست خود را خشک کنید :

هر زمانی که قصد استفاده از جواهرات و بدلیجات را دارید سعی نمایید قسمتی از پوست که قرار است با جواهرات در تماس باشد را خشکن کنید

2 – مرطوب کننده استفاده کنید :

قسمتی از بدنتان را که بدلیجات برای آراستن آن استفاده می‌نمایید به کمک یک لایه مرطوب‌کننده مناسب آن را بپوشانید زیرا که لایه مرطوب کننده سبب محافظت از پوست خواهد شد و این امر به نوبه‌ی خود مانع از تماس مستقیم پوست  با زیورآلات می‌شود.

3 – استفاده از زیورآلات با آبکاری :

آبکاری زیورآلات علاوه بر زیبایی و براق به کاهش حساسیت پوستی کمک بزرگی می کند پس بهتر است از جواهرات با آبکاری استفاده کنید و اگر آبکاری آنها نیاز به نمدید دارد آن را دوباره آبکاری کنید .

علائم حساسیت به بدلیجات

همانطور که می دانید، شدت بروز حساسیت‌های پوستی به زیورآلات و بدلیجات در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد، اما در هر صورت می‌توان یک سری علائم را در این خصوص شناخت و در حین بروز آن نسبت به درمان اقدام کرد. در این میان باید توجه داشته باشید که اغلب علائم مربوط به حساسیت‌های پوستی در نواحی از بدن دیده می‌شوند که پوست با این زیورآلات و بدلیجات در تماس مستقیم است. لذا در صورتی که محل دیگری از بدن شما دچار علائم شد، نمی تواند درست باشد. پس اگر در نقاطی از بدن خود که از این وسایل استفاده می‌کنید با علائم زیر مواجه شدید، به احتمال زیاد به حساسیت پوستی به زیورآلات و بدلیجات گرفتار هستید.

خارش

قرمزی

رطوبت

تورم

گرمای زیاد در ناحیه استفاده شده از بدلیجات

پوست پوست شدن

تکه تکه شدن پوست

ایجاد حالتی مانند سوختگی

تاول زدن (درماتیت حاد)

تیرگی و ضخیم شدن پوست (درماتیت مزمن)

فروشگاه اینترنتی شکنج

برای خرید مطمئن زیورآلات از لحاظ ضد حساسیت بودن تمامی مدل ها با تضمین در گالری طلا و جواهر شکنج به فروش می رسد ، تیم شکنج با داشتن زبده ترین جواهر سازان دست سازه که با بهترین و با کیفیت ترین متریال برای تک تک مدل ها که روز ها وقت صرف شده تا با بهترین کیفیت به دست مشتریان عزیز برسانیم .

برای دیدن تمامی مدل ها و محصولات مانند : انگشتر ، اویز ، گوشواره و … کافی است به صفحه اصلی بروید و مدل انتخابی خود را به آسانی خرید کنید تا در کمترین زمان در درب منزل خود تحویل بگیرید .

در گالری شکنج این گزینه سفارش اختصاصی که هر طرح خاص و مدل خاصی دارید می توانید با کلیک کردن با مشاوران ما در ارتباط باشید آن ها شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد تا طرح مورد نظر شما ساخته  و ذر امنیت کامل به دست خود یا به عنوان هدیه به دست عزیزانتان ارسال شود .

 

درمان حساسیت می تواند به شما کمک کند تا پوست آسیب دیده شده را درمان کنید؛ اما دردناک ترین موضوع این است که در حین استفاده ی دوباره از آن زیورآلات دوباره حساسیت خواهید داشت. بهتر است بدانید که طلا کمترین میزان حساسیت را در بین دیگر زیورآلات دارد. آیا شما هم حساسیت به زیورآلات دارید ؟ و اگر دارید برای درمان حساسیت به زیورالات از چه راه کاری استفاده می کنید ؟

پر فروش ترین محصولات شکنج

  • 1,206,950تومان

  • 388,850تومان

  • 535,300تومان

  • 494,900تومان

آخرین مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه