اجرت ساخت طلا چقدر است و چگونه درصد اجرت طلا محاسبه میشود

اجرت ساخت طلا چقدر است و چگونه درصد اجرت طلا محاسبه میشود

اجرت ساخت طلا ؟ محاسبه اجرت ساخت طلا ؟ طلا با اجرت بخریم یا بدون اجرت ؟ طلای کم اجرت چیست ؟

این سوال برای همه پیش آمده که هنگام محاسبه قیمت نهایی قطعه طلا و جواهری که قصد خرید آن را دارید ، متوجه تفاوت قیمتی شده باشید یا حتی این به ذهنتان برسد که شاید طلا فروش سر شما کلاه بگذارد !

اما وقتی که زمان پرداخت هزینه مدل انتخابی فرا می رسد به جز هزینه وزن خود طلا هزینه های دیگری مانند اجرت ساخت و دستمزد هم پیدا می شود ، که بعضی سایت ها برای محاسبه فرمول هایی معرفی کرده اند که اگر کسی با این موضوعات آشنایی نداشته باشد امکان دارد قیمتی که خود شما محاسبه کرده اید بعدا قیمتی که طلا فروش به شما می گوید یکی نباشد و آن موقع به فکر می روید که کدام درست می باشد . امروز تا پایان در مجله شکنج تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا درمورد اجرت طلا و روش محاسبه به زبان ساده توضیح دهیم .

اجرت ساخت طلا

هر زمانی که برای خرید طلا اقدام می کنید معمولا قیمت نهایی که از شما دریافت می کنند حدود 25 در صد بالاتر از قیمت طلای خالص می باشد که این اختلاف به عوامل مختلفی بستگی دارد : ( مالیات بر ارزش افزوده ، سود اختصاصی واحد صنفی ، اجرت ساخت )

اجرت ساخت طلا در واقع همان سود طلا ساز یا طلا فروش بابت ساخت و طراحی طلا دریافت می کند و این عدد به قیمت خام یک گرم طلا افزوده می شود که میزان اجرت طلا برای قطعه هایی با طرح ها و مدل های مختلف متفاوت بوده و این تفاوت به نوع طراحی و تراشکاری و به کار بردن نگین ها و سنگ های قیمتی بر روی قطعه بستگی دارد .

اجرت ساخت طلا چقدر است ؟

اجرت ساخت طلا چقدر است ؟

 

این هم به خاطر داشته باشید که این اجرت را فقط در خرید طلای نو پرداخت می شود که دلیل آن سود دهی به فروشنده است که هنگام فروش هر گونه طلا این هزینه از طرف خریدار به شما پرداخت نمی شود چون دیگر طلا ی شما نو نیست و دست دوم محسوب می شود . پس قبل از خرید طلا از فروشنده بپرسید که اجرت ساخت برای هر گرم از این طلا چقدر می باشد و همچنین باید حواستان به فاکتور خرید طلا هم باشد که آیا اجرت گفته شده در هنگام خرید با نوشته در فاکتور که به صورت جدا از قیمت خام طلا قید شده مطابقت دارد .

حواستان به فرق طلا و جواهر هم باشد که ضرر نکنید .

روش های مختلف محاسبه اجرت ساخت طلا

روش اجرت ساخت طلا در هر حالت به 3 روش صورت می گیرد که در پایین ما برای شما به صورت آسان و کامل بازگو خواهیم کرد .

1. اجرت ساخت درصدی

اجرت ساخت بعضی از طلا ها به صورت درصدی حساب می شود یعنی اگر طلافروش به شما گفت اجرت قطعه انتخاب شده شما 30 درصد می باشد به این معنا است که 30 درصد از قیمت طلای خام را محاسبه و به عنوان اجرت ساخت بر مبلغ نهایی اضافه می کنند .

اجرت ساخت طلا چقدر است ؟

اجرت ساخت طلا چقدر است ؟

 

اینگونه می گوییم که قیمت یک گرم طلای 18 عیار 1,300,000 تومان است و اجرت طلایی که انتخاب کرده اید 20 درصد قیمت طلاست اینگونه می شود که اجرت ساخت طلای انتخابی شما برابر با 260,000 تومان که یک در صد گیری شما می توانید اجرت ساخت طلا را محاسبه کنید این را هم به یاد داشته باشید که با کاهشی شدن و افزایشی شدن قیمت یک گرم طلا درصد اجرت ساخت هم تغییر می کند و ثابت نیست .

قیمت نهایی اجرت ساخت = 30%  × قیمت روز 1 گرم طلای 18 عیار

 

2. اجرت ساخت به تومان

در این روش طلا ساز ها نرخ ثابتی به تومان برای اجرت ساخت اعلام می کنند این با توجه به زحمتی که برای تراشکاری و پیاده سازی طرح و … است در چنین شرایطی به ازای هر گرم وزن طلا مبلغ مشخصی در نظر گرفته می شود که این مبلغ را در وزن طلا ضرب می شود که مزیت این روش نسبت به روش قبل این است که قیمت اجرت با کاهشی و افزایشی شدن قیمت طلا تغییر نمی کند .

3. اجرت ساخت درصدی و به تومان

در این روش با هر دو روش اجرت طلا را محاسبه می کنند ، هم در صدی و هم به تومان . اگر طلا فروش از این روش استفاده کند در مرحله اول نرخ طلای خام در مقدار درصد ضرب می شود و مقدار عدد نرخ تومان اجرت به آن اضافه می شود در نهایت عدد به دست آمده به عنوان اجرت ساخت طلا به مشتری اعلام می شود .

اجرت ساخت به تومان و در صد = نرخ تومان  + نرخ در صدی  × نرخ طلای خام 

 

طلا را با اجرت بخریم با بدون اجرت

اگر منظور شما از خرید طلا فقط برای سرمایه گذاری است می توان با خرید طلاهای دست دوم که بابت هیچ کدام آن ها اجرت ساخت پرداخت نمی کنید خریداری کنید و در فروش آن ها خیالی آسوده داشته باشید از بابت پرداخت نکردن هیچگونه اجرتی . ولی اگر قصد شما از بابت خرید طلاها با مد روز و با توجه به پوشش و استایل خود بخواهید در این صورت طلای نو خریداری می کنید و اجرت ساخت هم پرداخت می کنید .

اجرت ساخت طلا چقدر است ؟

اجرت ساخت طلا چقدر است ؟

 

بیشتر بخوانید :  نحوه تشخیص طلا اصل از بدل

 

طلای کم اجرت

طلای کم اجرت طلای است که به دلایل مختلف در زمان ساخت یا فروش دچار مشکلاتی شده که با توجه به نو بودن طلا آن را با اجرت کم به فروش می رسانند که این نوع طلاها هم مانند بدون اجرت یا دست دوم ها نیز برای سرمایه گذاری مناسب است .

فروشگاه شکنج

فروشگاه طلا و جواهر شکنج با داشتن سابقه درخشان در طراحی و ساخت طلاهای دست سازه خاص و چشم نواز به مشتریان همیشگی خود ثابت کرد که تمامی مدل ها و طرح های ساخته شده در گالری با بهترین و مواد در بازار است و با سود کم به فروش می رساند .

فروشگاه شکنج با داشتن سفارش طلا و جواهر بصورت اختصاصی این فرصت را برای کسانی که سنگ قیمتی یا طرح خاصی دارند را  می توانند با شکنج با واقعیت تبدیل کنند مشاوران تیم شکنج برای مشاوره همیشه آماده پاسخ گویی شما عزیزان می باشند .

خرید طلای نگین دار یا جواهر

نگین های دو دسته هستند اصل و بدل که بر روی جواهرات به کار می روند اگر نگین ها اصل نباشند آن ها را از طلا جدا کرده و خود طلا را وزن می کنند تا آن را برحسب قیمت روز طلای خام محاسبه کنند ولی در صورتی که نگین به کار رفته اصل باشد قیمت سنگ به کار رفته در جواهر را با توجه به ارزش روز آن ها را بطور جداگانه محاسبه می کنند و به یاد داشته باشید که جواهر برای فروش خود را نزد همان جواهر فروشی که خرید کرده اید ببرید .

 

به نظر شما اجرت ساخت طلا منصفانه است یا خیر ؟

پر فروش ترین محصولات شکنج

  • 1,206,950تومان

  • 388,850تومان

  • 535,300تومان

  • 494,900تومان

آخرین مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه