طلای رز گلد چیست ؟ تفاوت طلای رز گلد (طلا روسی) با طلای زرد چیست

طلای رز گلد چیست ؟ تفاوت طلای رز گلد (طلا روسی) با طلای زرد چیست

طلای رُز گلد چیست ؟ تفاوت طلای رز گلد با طلای زرد در چیست ؟ علت صورتی بودن رنگ طلا چیست ؟ ارزش قیمت و عیار طلای رز گلد چقدر است ؟ ایا طلای زرد میان مردم محبوبیت دارد یا طلای رز گلد ؟ طلای رز گلد امروزه جزو محبوب ترین فلز ها جهت ساخت جواهرات تبدیل شده که شما می توانیم با خرید آن جلوه ای زیبا تر به استایل خود ببخشید. تا انتهای مطالب همراه فروشگاه طلا و جواهر شکنج باشید تا به پاسخ سوالات این گونه سوالات بپردازیم .

همان طور که می دانید ، رنگ طبیعی طلا زرد است و رز گلد که امروزه بسیار پرطرفدار است هم از جنس طلا بوده اما نه به طور خالص . در ادامه ی این مطالب جنس طلای رزگلد را برای شما بیان کرده و توصیه می کنیم برای آگاهی بیشتر در مورد طلای رز گلد تا انتهای مطالب همراه ما باشید .

طلای رز گلد Rose Gold

طلای رز گلد که طلای روسی هم نام دارد ، با این که چندان هم میان مردم جدید نبوده و مدت هاست که مردم از این طلا هم استفاده می کنند ، گذشته ی چندان معلومی هم نداشته و تاریخ ساخت و عرضه شدن آن هم نامعلوم است .

طلای رز گلد

طلای رز گلد

اما جالب است بدانید این طلا در گذشته ی بسیار دور به امپراطوری روسیه متصل می شود که در آن زمان به شکل طلای صورتی رنگ و در مدل تخم مرغی وجود داشت و به این دلیل مشهور ترین طلای روسی شناخته شد ، همچنین مردم روسی در قرن نوزدهم ق.م به علت استفاده از مس با رنگ رز گلد ، فلز  را، ( طلای روسی یا طلا روس ) نامیدند .

رنگ رزگلد از جذابیت بیشتری میان عموم برخوردار بوده و اکثر برند ها در محصولات خاص و لوکس خود و جلوه ی زیبای آن بر روی پوست بیش تر از آن استفاده می کنند .

جنس طلای رز گلد

طلای رز گلد که یک نوع آلیاژ است ، همانند طلای سفید و زرد ، از جنس طلا ساخته شده و به رنگ صورتی در می آید و  زنانه و لطیف و ماندگار است ، اما خالص نبوده و برای ساخت آن از فلزات دیگری هم استفاده شده است .

در اکثر مواقع از ترکیب طلای خالص و مس و نقره ، طلای رز گلد ساخته می شود .

طلای رز گلد چیست

طلای رز گلد چیست

علت مخلوط شدن درصدی از طلا با فلزات دیگر در مستحکم و درخشیده شدن آن جواهر بوده و اگر جواهر مد نظرتان حلقه ( انگشتر ) و 14 عیار باشد ، 58 درصد آن از طلای خالص بکار رفته و سایر درصد آن را فلزات دیگر شامل شده اند . اما اگر به صورت استاندار بخواهیم بررسی کنیم ، 71 درصد این آلیاژ از طلای خالص بوده و 21 درصد آن از فلز مس و 4 درصد آن از نقره .

بهتر است بدانید این طلا محبوبیت بسزایی در میان مردم داشته و بهتر از طلای زرد خودش را نشان می دهد و با پوست دست و بدن همخوانی دارد .

هم چنین امروزه بسیاری از طلا سازان از طلای رز گلد بیش تر استفاده می کنند و شما می توانید آن را حتی در ساعت ها و سایر زیور آلات نیز مشاهده فرمایید . عده ای افراد گاها دچار اشتباه می شوند و گمان می کنند این طلا خالص بوده و عبارت طلای رزگلد خالص را به آن می دهند ، اما لازم به ذکر است بدانید این پیش بینی درست نیست و طلای رز گلد به علت ترکیب دو یا سه فلز باهم یک نوع آلیاژ محسوب می شود .

تفاوت طلای زرد و رز گلد در چیست ؟

توجه داشته باشید که طلای خالص به دلیل نرم و انعطاف پذیر بودن آن حتی در طلای زرد هم با فلزات دیگر ترکیب میشود و به راحتی تغییر شکل می دهد و غالبا زود تر می شکنند ، اما تفاوت آن ها در این است که طلای زرد 18 عیار با ترکیب 75 درصد طلای خالص و 15 درصد فلز مس و 10 درصد از نقره ساخته می شود . اما در طلای رز گلد به علت مصرف چند درصد بیشتری از فلز مس ، طلا تغییر رنگ داده و نام طلای رزگلد را به خود گرفته است .

مطلب پیشنهادی: معرفی انواع حلقه ها

طلای رز گلد

طلای رز گلد

عیار طلای رزگلد به چه صورت است ؟

همانند عیار طلای معمولی ، عیار طلای رز گلد نیز متفاوت بوده و میزان عیار هر دو طلا با هم برابر می باشد . هر دو از لحاظ خالص بودن برابرند . در طلای قرمز 18 عیار تنها فقط 75 درصد آن از طلای خالص بوده و 25 درصد آن از مس ساخته شده است .
در رزگلد 18عیار ، 75 درصد طلای خالص و 22/5 درصد آن از فلز مس و تنها فقط 2/75 درصد آن از نقره است .

روش ساخت طلای رزگلد چطور است؟

وقتی مس و کمی تقره با طلا آلیاژ می‌شوند، طلا رنگ صورتی به خود می‌گیرد که به آن رزگلد می‌گویند. عدد یا فرمول مشخصی برای ترکیب مس و طلا به‌منظور ساخت و تهیه رزگلد وجود ندارد. اما به صورت استاندارد، ۷۵ درصد طلای خالص (به رنگ زرد)، ۲۱ درصد مس (قرمز) و ۴ درصد نقره (نقره‌ای) با هم ترکیب می‌شوند تا در نهایت طلای رزگلد ساخته شود.

تاثیر طلای رز گلد بر روی پوست

طلای رز گلد بر روی انواع رنگ پوست ها خود را نشان داده و محبوبیت بسیاری میان بانوان ایجاد می کند . رنگ این طلا باعث درخشندگی و لطافت پوست می شود و با رنگ های گرم یا خنک پوست هم سازگار است . عده ای از افراد هم حساسیت به زیورآلات دارند که باید در انتخاب طلا و جواهر دقت کافی را داشت باشند .

طلای زرد نیز در پوست هایی که رنگ تیره یا برنز و زیتونی هستند هم خود را زیباتر جلوه می دهد . شما می توانید در اکثر وسیله های آرایشی خود رنگ رز گلد را مشاهده کنید و از آن استفاده کنید که بیشتر در سایه های چشم و هایلایتر ها قابل مشاهده تر است .

ماندگاری طلای رزگلد و طلای زرد به چه صورت است ؟

طلای زرد به علت به کار برده شدن مقدار بیشتری از طلای خالص ، نیاز به مراقبت و توجه بیش تری دارد . اما طلای رزگلد یا طلا روسی به علت بکار رفتن مقدار بیشتری از فلز مس ، از استحکام بیشتری برخوردار بوده و نسبت به طلای زرد بادوام تر است . لازم است بدانید طلای رزگلد همانند طلای سفید و زرد هیچ گونه نیازی برای آبکاری ندارد و رنگ آن ثابت می ماند . طلای رز گلد در مقابل ضربات یا فشار همانند طلای زرد به راحتی نمی شکنند و مقاوم تر می باشند .

با این حال شما با مطالعه ی موارد فوق ، بهتر میتوانید تصمیم خود را در انتخاب نوع طلای خود بگیرید . چرا که از لحاظ قیمت ارزش هر دوی آن ها یکسان حساب می شود و طلای رز گلد از لحاظ دوام ، بالاتر از طلای زرد است و هیچ گونه تغییر رنگ نمی دهد و در برابر ایجاد خراش مقاوم تر از طلای زرد می باشد .

 

شما کدوم یک از این طلا ها رو دوست دارید ، طلای رز گلد یا طلای زرد ؟ نظرات تان را کامنت کنید.

پر فروش ترین محصولات شکنج

  • 1,206,950تومان

  • 388,850تومان

  • 535,300تومان

  • 494,900تومان

آخرین مقالات

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه